Ausztriában bemutatták a vasúthálózat bővítésének 15 éves stratégiáját, amelynek egyik fő célkitűzése a menetidők csökkentése.
A „Célhálózat 2040” elnevezésű tervezetben 67 projekt szerepel, amelyek összköltsége Andreas Matthä, az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) vezérigazgatója szerint mintegy 26 milliárd euró.
A vasúthálózat bővítésével többek között az utazási idő drasztikus csökkentését akarja elérni az ÖBB. Az egyik projekt keretében például a felső-ausztriai Innkreisbahnt bővítenék, aminek eredményeként két és fél óra alatt lehetne eljutni Bécsből Münchenbe. A Brenner-tengely kiegészítésével Innsbruck és München között 65 percre csökkenne a menetidő. A bécsi repülőteret is jobban bekapcsolnák a közlekedésbe, így azon keresztül Budapestre két óra alatt el lehetne érni Bécsből.
Bővítenék a lehetőségeket Szlovénia és Horvátország felé, így például Grazból Mariborba 45 perc alatt lehetne eljutni.
A tervezet szerint a teherszállítás is versenyképesebbé válna azáltal, hogy a vasúthálózatot alkalmassá tennék a hosszabb és nehezebb vonatok számára. A projektek között szerepel például egy új Bosruck-alagút építése a Pyrhnbahn vasútvonalon, amelyen egy átalakítás után 1600 tonnás vonatok is közlekedhetnének.
A „Célhálózat 2040” csak egy stratégiai iránymutatás, konkrétabbá a hatévente közzétett kerettervekben válik majd. A tervezet szerint Ausztriában 2040-re a klímasemlegességi céloknak történő megfelelés érdekében a mai 25-ről 40 százalékra kell emelni a tömegközlekedés (vonat és autóbusz) részarányát a személyszállításban. Az áruszállításban a vasút részesedése 31-ről 40 százalékra nő a fenti időpontig a tervek szerint – írja a vienna.at.
(Forrás: Turizmus.com)