Az elmúlt száz év legnagyobb infrastruktúrafejlesztése zajlik a térségben. Ha elkészül, a 870 kilométeres Rail Baltica vasútvonal összeköti majd Észtország, Lettország és Litvánia fővárosait Varsóval és Európa többi részével.
A projektnek ráadásul nemcsak közlekedési szempontból van jelentősége, hanem a szovjet múltról való leválást és az uniós integrációt is szimbolizálja, állapítja meg az euronews.com tudósítása.
A fejlesztés lerövidíti majd az utazási időt a térségben. Bár a balti országok kicsinek tűnnek a térképen, Észtország fővárosából, Tallinnból jelenleg több mint hét órába telik autóval eljutni a litván fővárosba, Vilniusba. Tömegközlekedéssel ugyanez a táv még a legjobb esetben sem tudható le kilenc és fél óránál gyorsabban. Ehhez képest az új vasútvonalon bő három és fél órás menetidőt terveznek Tallinn és Vilnius között.
Vilnius még csak rajta sincs a fővonalon, ami Panevėžysen és Kaunason halad át Litvániában, Kaunasból pedig nemcsak Lengyelország, hanem Vilnius felé is lesz majd egy leágazás.
A tervek szerint a személyszállító vonatok csúcssebessége 234 kilométer per óra lesz, a rendkívül rövid utazási idő ennek köszönhető. Jelenleg napi nyolc vonatpárral számolnak a vonalon, nagyjából két óránként indulhatnak majd a szerelvények mindkét irányban. És ez csak a személyszállítás, a síneket emellett tehervonatok is fogják használni.
(forrás: Turizmus Online)