A 15. repülőgép üzembehelyezésének köszönhetően több magyarországi útvonalon is növelni tudja járatsűrűségét, illetve két új úti cél kerül a Wizz Air magyar kínálatába: a dániai Koppenhága és az egyiptomi Sarm es-Sejk is közvetlenül elérhető lesz hamarosan.
A 15. Magyarországon állomásozó repülőgép érkezését és az új útvonalak indulását budapesti sajtótájékoztatón jelentette be a légitársaság. Az eseményen Robert Karey, a Wizz Air elnöke kiemelte, hogy idén várhatóan 67 millió utast szállíthat a légitársaság, amelynek flottája év végére több mint 200 repülőgépet számlál majd. Év végére a cég 8000 alkalmazott foglalkoztathat, ami a pandémia előttinek a duplája, a flotta mérete és az utasszám is hasonló mértékben növekedett – hangzott el.
Kerry kiemelte továbbá, hogy több mint 1000 útvonalból álló járathálózatuk Izlandtól Kazahsztánig, illetve a Maldív-szigetekig terjed. Az intenzív növekedés során ugyanakkor odafigyelnek a fenntarthatóságra is, ennek jegyében flottájukba folyamatosan érkeznek az ágazat legjobb szén-dioxid-kibocsátási értékével rendelkező Airbus A321-es típusú repülőgépek. A flotta 50 százaléka a legmodernebb, fenntartható Airbus A321neo repülőgépekből áll. A légitársaság utaskilométerenként számított átlagos szén-dioxid-kibocsátása 2022-ben mindössze 55,2 gramm volt, amely 15,4 százalékkal alacsonyabb a 2021-es évhez képest, és a légitársaság valaha mért legalacsonyabb értéke egy naptári év alatt – tudtuk meg.
Az új, immár 15., ősztől Budapesten állomásozó repülőgép révén a hazai piacon is a pandémia előtti szint fölött kínál kapacitásokat a Wizz Air. Az új repülőgéppel két új úti cél, Koppenhága (október 1-jétől naponta) és Sarm el-Sheikh (október 30-tól, hétfőn és pénteken) lesz elérhető itthonról, miközben számos úti célba nő a járatok gyakorisága. Így összességében 71 útvonal érhető el Budapestről 30 országban, míg 7 útvonal 7 országban Debrecenből. Az igazgató emlékeztetett, hogy hamarosan közlekedik Budapestről a légitársaság új isztambuli járata. Kerry kérdésére válaszolva elmondta, hogy különösen Kelet-Európában és a Közel-Keleten látnak további jelentős növekedési potenciált. Példaként említette Szaúd-Arábiát, ahová csak tavaly szeptemberben indították az elő két járatukat, ma pedig már 12 járatot üzemeltetnek, a nyárra pedig 24-re nő ezek száma.
Váradi József vezérigazgató a sajtótájékoztatón arra hívta fel a figyelmet, hogy a Wizz Air koronavírus-járvány utáni növekedési üteme messze az iparági átlag fölött van."Miután mi a Covid időszakát lehetőségként éltük meg, a teljesítményünk már az idén a 2019. évi fölött lesz 60-70%-kal, míg az iparág átlagosan csak jövőre éri el újra a 2019-es szintet" – mondta. Az intenzív növekedést azt teszi lehetővé, hogy abban az időben, amikor a legtöbb légitársaság eladott repülőgépet, a Wizz újakra adott le megrendelést. "Ma nem lehet repülőgéphez jutni a piacon, miközben nekünk több százas megrendelés-állományunk van" – hangsúlyozta Váradi.
A szakember kiemelte, hogy az idei évben megduplázták az irodai dolgozók létszámát és több tartalékot építettek be a vezénylésbe, illetve állandó készenléti szolgálatot vezettek be annak érdekében, hogy felkészültek legyenek az ellátási láncban idén is várható olyan nehézségekre, mint a létszámhiány és az esetleges munkabeszüntetések a légi irányítók, illetve a földi kiszolgálók körében
A Wizz Air az alábbi útvonalakon növeli járatainak sűrűségét:
ÚTVONAL – JÁRATSŰRŰSÉG
-
Budapest – Tenerife 2x → 4x
-
Budapest – Alicante 3x → 4x
-
Budapest – Madrid 5x → 7x
-
Budapest – Barcelona 9x → 11x
-
Budapest – Nápoly 3x → 5x
-
Budapest – Bari 5x → 7x
-
Budapest – Róma 9x → 11x
-
Budapest – Berlin 7x → 9x
-
Budapest – Bázel–Mulhouse–Freiburg 5x → 7x
-
Budapest – Athén 4x → 5x
-
Budapest – Dubaj 4x → 5x
-
Budapest – Hurghada 1x → 2x
-
Budapest – Dzsidda 2x → 3x
(forrás: turizmus.com)