Patina és dzsungelhangulat találkozik Budapest új ötcsillagos butikszállodájában

Sky Travel | 2023.05.04. | Hírek

Milyen titkokat rejt és mitől különleges a budapesti Verno House épülete? Hogyan lehet a művészetet egy szállodafejlesztés szolgálatába állítani? Ezekre a kérdésekre is választ kaptunk azon a kerekasztal-beszélgetésen, melyet a butikhotel dizájnjának megszületéséről tartottak a koncepció alkotói.

A BDPST Koncept nem egyszerűen márkastratégiát gyárt, működését az a kutatásalapú marketingmunka teszi egyedivé, mely ezt a projektjét is jellemezte – kezdte „A városi oázis titkai című", a tavaly decemberben megnyílt Verno House egyediségét és koncepcióját bemutató beszélgetést Orbán Ráhel, a cég ügyvezetője, kreatív igazgatója. Mint azt hangsúlyozta, az értékmentés és értékteremtés minden fejlesztésükben fontos szerepet kap,az ehhez szükséges, mélyreható kutatások pedig kulturális örökségünk és a modern kor igényeinek ötvözéséhez is nélkülözhetetlenek.

Új tartalommal töltötték meg a múltat

„Hiszek abban, hogy az épületek történetét el kell mesélni" – emelte ki a narratíva fontosságát Orbán Ráhel, majd, súlyt adva szavainak, rögtön meg is ismertetett bennünket a Rosenberg Gyula által a 19. század második felében építtetett, művészek, politikusok, tudósok körében kedvelt bérház múltjával.

Virulj! – hirdette a József nádor ajándékaként a téren elültetett platánfa törzsére helyezett tábla, a századforduló üzenetét a szálloda nevében őrizték meg a tulajdonosok. A Szabadság teret a találkozás és beszélgetés helyszínként megálmodó Széchenyi István gondolatát a szálloda koncepciójában, mindenki számára nyitott közösségi terek létrehozásával emelték át a jelenbe.

 

Városi oázist sugall a dizájn

 

Amint azt Jánosi András, a LUMO Koncept tulajdonosa hangsúlyozta, a megrendelőktől erős elvárásként megfogalmazott „városi dzsungel" koncepciójába a tervezés során határozottan bele tudtak kapaszkodni. Ennek nyomán született a városi oázis motívumát hordozó növénykoncepció, mely egyes helyszíneken – például éttermük, a Flava Kitchen & More mennyezetén – hangsúlyosan megjelenik, másutt pedig a funkcióinak megfelelően absztrahálva lett. Így vált a Verno House egy fellélegzésre, feltöltődésre módot adó menedékké a nyüzsgő belváros közepén – tette hozzá.

Fontos szempont volt az is, hogy a korábban az Iberostar által üzemeltetett, ám a projekt keretében teljesen átalakított ötcsillagos szálláshelyen a hotelfunkciók mellett – Széchenyi István már említett gondolatát követve – a közösségi életnek helyet adó, összenyitható, átlátható tereket hozzanak létre. Losonczi Júlia, a BIS Építész Iroda tulajdonosa és vezető tervezője elárulta, a három, szőnyeg által határolt nappali szigetet felölelő lobby egyhamar a szálloda belső megjelenésén dolgozó csapat kedvencévé vált.

Megjelenésén erősen érződik a személyes és a publikus terek arányának játéka, jól hozza az ide illő félprivát hangulatot, kisebb csoportok és az egyedül érkezők számára is ideális helyszínként szolgál.

A hotel által képviselt sokféleség a pultokon elhelyezett könyvekben is megjelenik, hiszen a cél az volt, hogy a lobbyban az egyedül és többedmagukkal utazók, a magyar és a külföldi vendégek is jól érezzék magukat. Fontos elvárás volt az is, hogy a közlekedőket bevonják a lobby életterébe, ezt a „körfolyosókra" vágott ablakokkal oldották meg.

A mennyezetre kitalált, trópusi esőt szimbolizáló installáció az otthonosság érzését növeli.

 

Kortárs fotóművész képek a falakon

A szálloda belső tereit Tombor Zoltán fotográfus művei díszítik. Mint megtudtuk, a munkához szükséges elsődleges inspirációt szintén Orbán Ráhel adta, de az elképzelések művészi nyelvre való tolmácsolásában húga, Orbán Sára és csapata is nagy szerepet vállalt.

Két koncepció mentén kezdtek el gondolkodni – avatta be a hallgatóságot a munkafolyamatba a művész. Fotóit egyrészt Henry Rousseau autodidakta művész festményei inspirálták, aki dzsungelt és erdőt festett egész életében úgy, hogy soha nem hagyta el Párizst, kizárólag botanikus kertekből és gyerekkönyvekből inspirálódott. Ennek nyomán találták ki azt a kortárs művészeti koncepciót, melynek jegyében a Botaniq Turai Kastély kertjében egy női modell bevonásával vidám, mozgalmas fotók születtek. Ezek az alkotások az étteremben és a lobbyban kaptak helyet, míg az Edward Weston által ihletett, közeli növényfelvételek a szobák falait díszítik.

Amint azt a beszélgetés résztvevői kiemelték, a BDPST jó érzékkel, új viszonyrendszer alapján vonja be a hazai alkotókat a közös munkába. Az alkalmazott és az alkotói képzőművészet határmezsgyéjén járva úgy kapcsolódnak össze az egyes szakágak képviselőivel, hogy az alkotások dekorációs elemként és üzenethordozóként is hatékonyan működnek. A fenntarthatóságot szem előtt tartva a dizájn kidolgozásában az időtállóság is fontos elvárás volt.

Az 50 szobás szállodában az eseményt követően Tolnai Máté, a szálloda igazgatója kalauzolta végig az érdeklődőket. Az 50 szobát, kényelmi és wellness-szolgáltatásokat kínáló, étteremmel (Flava Kitchen & More), bárral, terasszal rendelkező butikhotel az év második felétől az IHG cégcsoport Vignette Collection márkáját fogja képviselni. Megtudtuk: az erős év végi, év eleji forgalom után az első hónapokban csendesedett a forgalom, de a szálláshely a nyárra már hozza a prognózisban szereplő mutatókat. A vendégek nagyra értékelik a személyre szabott kiszolgálást, s hatalmas sikere van a szobákban elhelyezett Marshall hangfalaknak és az elé bekészített, különböző stílusban összeállított, QR-kóddal beolvasható zenei listáknak is.

 

(forrás:turizmus.com)

Vissza a hírekhez