Emmanuel Macron francia elnök tavaly szeptemberben egy interjúban arról tett említést, hogy a kormány egy mindenkinek szóló vasúti bérlet bevezetését tervezi. Hónapokig tartó tárgyalások után most egy diétás változatban sikerült megállapodni a régiókkal.
A német 49 eurós bérlet, a Deutschlandticket mintájára Franciaország idén bevezeti a saját bérletváltozatát. Patrice Vergriete francia közlekedési miniszter a múlt héten egy interjúban elmondta, hogy az ország összes régiójával sikerült megegyezniük.
A bérlet várhatóan 49 euróba fog kerülni havonta, és korlátlan utazást tesz majd lehetővé a TER és az Intercity-vonatokon, azonban nem mindenki számára, nem az egész országban, és csak korlátozott ideig: körülbelül 700 ezer 27 év alatti fiatal vásárolhatja meg idén júliusban és augusztusban, a nagysebességű TGV-vonatokon nem lesz felhasználható, az Ile-de-France (párizsi) régióba pedig kiegészítő jegyet kell majd vásárolni.
A német Deutschlandticket minden helyi és regionális tömegközlekedési eszközön, életkortól függetlenül korlátlan utazást tesz lehetővé. A jegy bevezetése óta nagy siker, már több mint hárommilliót adtak el belőle.
A francia változat kidolgozása már az elején komoly problémákba ütközött néhány regionális polgármester kritikája miatt. A közlekedési miniszter szerint az idei egy kísérleti év, és a kormány reméli, hogy a konstrukciót a jövőben bővíteni tudják.
Bár a bérletet számos kritika érte, a fiatalok számára mégis az ország nagy részét teszi olcsón elérhetővé a nyáron. A régiókon belül közlekedő TER vonatokon rendszeresen utazók például több száz eurót takaríthatnak meg a bérlettel.
Vagy ott van például a Lyon és Marseille közötti, közel négyórás vonatút, amelyen az egy útra szóló jegy gyakran többe kerül 49 eurónál. De megtakarítást biztosíthat a bérlet a Bordeaux és Montpellier közötti Intercity-járaton oda-vissza történő utazásra is – írja a Euronews.
(Forrás: Turizmus.com)