Mercedes-múzeum és igazi sváb konyha - felfedeztük Németország egyik legélhetőbb nagyvárosát

Sky Travel | 2024.03.04 | Hírek

Béke, nyugalom, tiszta utcák, rendezett terek, hatalmas parkok, halálpontos tömegközlekedés – ilyen manapság az egyik legélhetőbbnek tartott német nagyváros. Laptársunk, a Privátbankár Világjáró rovatában számoltunk be ezúttal egy Stuttgartban eltöltött napról, felfedezve az autógyártás bölcsőjét és belekóstolva a sváb konyha ízeibe.

A stuttgarti INTERGASTRÁ-val párhuzamosan zajló GELATISSIMO kiállításra szólt az Interpress Kiállítások cégtől érkező meghívásunk, innen szakadtunk ki egy napra, hogy körülnézzünk abban a városban, amely helyet adott a monstre méretű, négynapos gasztrorendezvénynek.

Miközben jöttünk-mettünk az U-Bahnnal a városba és vissza, a kiállítás területére, hegyes- dombos vidéken fekvő szőlőskertek mellett vezetett el végig az utunk. Na meg persze szinte egymásba érő lakótelepek mellett, amiből én életemben eddig Németországban láttam a legtöbbet. De ne hazai panelokként képzeljük el ezeket a monstre lakónegyedeket, inkább nagyon is élhető helyekként: mindenütt felújított, tökéletes szigeteléssel, nyílászárókkal
ellátott házóriások magasodnak az ég felé. A légkondit azonban nem említeném, mert számomra valami érthetetlen
okból.

a németek egyáltalán nem barátai a légkondizásnak.

Még téli napokon, repkedő mínuszokban sem fűtik be annyira lakásaikat, vendégtereiket és szálláshelyeiket, amennyire egy máshonnan érkező joggal elvárná – de ez a maximum, ami esetükben negatívumként elmondható.

Ló a logóban, Mercedes-modellek minden mennyiségben
A leírások szerint ez a vidék anno, a rómaiak idején fontos állomáshely volt, lovasszekereikkel érkeztek ide a római hódítók, aztán a középkorban is fontos szerepet játszott a lótartás – emiatt lehet a ló a város jelképe.

lovaskocsin bejárhatók a környék szőlőskertjei vezetett túra keretében, profi idegenvezetővel.

de ettől mi most idő hiányában inkább eltekintettünk. Ahogy attól is, hogy a helyi Porsche-gyár – amely logójában szintén szerepel a patás – híres autógyűjteményét megtekintsük. Helyette a másik, ugyanitt alapított neves autógyár, a Mercedes-Benz felé indultunk – a két nagy márka jelenléte miatt hívják a várost az Autógyártás Királynőjének.

Emiatt bombázták a szövetségesek a második világháború idején szinte rommá, gyakorlatilag mindent földig rombolva.

A város egyik jelképének és legöregebb épületének számító, egy korábbi vár helyén magasodó építményből, az Altes Schlossból (Öreg Kastély) sem maradt akkor szinte semmi, csupán néhány csupasz faldarab. A háborút követően azonban teljesen újjáépítették a kastélyt, ma múzeum és kiállítások helyszíneként funkcionál.