A járvány előtti 2019-es év forgalmánál 11 százalékkal alacsonyabb korlátot vezet be a holland kormány az amszterdami Schiphol légikikötőben. A zajszennyezés és a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében novembertől évi 440 ezerben maximálnák a fel- és leszállások számát.
Mark Harbers holland infrastruktúráért felelős miniszter indoklása szerint a lépés célja “a jól működő nemzetközi repülőtér, az üzleti klíma, valamint a jobb és egészségesebb lakókörnyezet érdekei közötti egyensúly helyreállítása”. A kormány álláspontja szerint Schiphol az új korlát mellett is megőrizheti útvonalhálózatát - írja az Airportal.hu.
A KLM reakciójában kiemelte, hogy a lépés drámai következményekkel jár a légitársaságra és Hollandia légi összeköttetéseire nézve. Az évi 440 ezres limit a korábban prognosztizált 540 ezer gépmozgáshoz képest több mint 20 százalékos vágást jelent.
Így a légitársaság kénytelen lesz útvonalakat bezárni, járatszámokat csökkenteni, leállítani a kisebb kapacitású gépeit, a forgalmasabb útvonalakon pedig nagyobb gépeket használni. Ezzel romlanak az átszállási lehetőségek, a repülőtér versenyképessége és központi gyűjtő-elosztó szerepe is.
Az állami többségi tulajdonban lévő reptérüzemeltető közölte, hogy a bejelentés nagy bizonytalanságot okozott az iparág szereplői között, ezért a légitársaságokkal közösen konzultációt kezdeményeznek a kormánnyal arról, hogy jól átgondolt stratégia mentén érjék el Schiphol csendesebbé és zöldebbé alakulását.
A holland kormány döntésén kifakadt a IATA vezetője is. Willie Walsh szerint a döntést nem tényadatokra alapozták, sokkoló csapást jelent a légiközlekedésre, a munkahelyekre és a gazdaságra is.
(forrás: Turizmus.com)