A budapesti repülőtér forgalma jövőre érheti el a koronavírus előtti, 2019-es rekordév szintjén, illetve ekkor várható több transzatlanti járatnak is az újraindulása. Az 1-es terminál megnyitásához továbbra is engedélyek szükségesek.
Az utasok száma júliusban elérte az 1,5 milliót a budapesti repülőtéren. Kam Jandu, a Budapest Airport vezérigazgatója az Aviation Weeknek adott interjúban elmondta, hogy ez már az ötödik olyan hónap volt az idén, amikor több mint 1 millió ember használta a repülőteret. A repülőtér nyári menetrendjében összesen 121 úti cél érhető el, melyekhez 38 légitársaság biztosít közvetlen járatokat – írta meg az Airportál.
A vezérigazgató szerint a teljes évben 14,3 millió utast fognak kiszolgálni a repülőtéren, ami csak 9,2%-kal marad el a 2019-es rekordévtől. A pozitív forgalmi tendenciák alapján úgy véli, hogy 2024 végére a repülőtér forgalma teljesen visszatér a pandémia előtti szintre, és ismét növekedési pályára áll.
Hangsúlyozta, hogy a legfontosabb prioritások között szerepel a Budapest és New York, Chicago, Philadelphia, valamint Toronto közötti transzatlanti repülőjáratok újraindítása.A tervek szerint 2024-ben több észak-amerikai járat is visszatérhet a kínálatba, és a járvány előtti időszakban elérhető kínai városok (Hszian és Csengtu) felé is újra lesznek közvetlen repülőjáratok. Ahogyan korábban írtunk róla, az American Airlines nemrég több új európai célállomást is bejelentett Philadelphiából.A vezető kiemeli, hogy jelenleg nincs olyan hagyományos légitársaság, amely Budapesten keresztül biztosítana csatlakozást, azonban az egyéni utasok (self-connect) számos átszállási lehetőséget használnak a repülőtéren. A repülőtér üzemeltetői olyan fejlesztéseken dolgoznak, amelyek a földrajzi elhelyezkedésüket és a fapados légitársaságok széles választékát kihasználva növelik a tranzitutasok számát.
A repülőtér jelenlegi infrastruktúrája évente több mint 16 millió utas kiszolgálására képes, ami az 1-es terminál bővítésével további 4,5-5 millió utassal növelhető. A tervek szerint a 3-as terminál építésével pedig a kapacitás évi 30 millió utasra emelkedik. Míg az új terminál tervezése és előkészítése még folyamatban van, az 1-es terminál bővítéséhez szükséges fejlesztések már csak az építési engedélyekre várnak – tette hozzá Kam Jandu.
Új útvonalak azonban ebben az évben is indulnak: szeptermbertől heti két járat köti majd össze Budapestet az üzbég fővárossal, Taskenttel.
(Forrás: Turizmus.com)