A térség legnépszerűbb fürdőjévé tenné az Aquaszigetet a Visit Esztergom. Erről, és a fürdő fejlesztéseiről, terveiről beszélt a Trend FM Turizmus.com című műsorában a Visit Esztergom ügyvezetője, Szekér Zoltán, aki február 1-je óta az Aquaszigetet üzemeltető cég igazgatója is egyben.
Esztergom újabb ambiciózus célt tűzött ki maga elé, fürdővárosként is szeretne kiemelt helyen szerepelni a térség és Magyarország turisztikai térképén. Mint Szekér Zoltán a beszélgetésben kiemelte, a célok reálisak, hiszen 2023-ban a városban 34 százalékkal nőtt a külföldi vendégéjszakák száma, és 2020–2022-ben a fürdőben egy sor, elsősorban infrastrukturális, energetikai hatékonyságot növelő beruházás valósult meg milliárdos nagyságrendben.
A szakember Közép-Európa egyik legkülönlegesebb fürdőjeként tekint az Aquaszigetre, melynek kiemelkedő adottságai között szerepel többek között fekvése is.Az Ybl-díjas, nemrég elhunyt neves építész, Finta József tervei alapján épült létesítményből ugyanis lélegzetelállító kilátás nyílik a bazilikára.Az Aquasziget kínálata hamarosan számos izgalmas szolgáltatással is bővül, amiről Szekér Zoltán részletesen is beszél a podcastban.
Az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően a fürdő sokkal fenntarthatóbb, gazdaságosabb működésre tudott átállni – például a vízforgatók modernizálásával, és költséghatékonyabb szivattyúberendezések alkalmazásával –, melyet most a szolgáltatások bővítése, fejlesztése követ.
Többek között hammam, exkluzív masszázsok, komplexebb wellness-élmény várja majd a látogatókat, amiről a saját alkalmazásban álló kiváló szakembergárda gondoskodik – emeli ki az igazgató.
Tavasztól a rendezvények is fókuszba kerülnek, havonta éjszakai fürdőzésen vehetnek részt az érdeklődők, és újra kiemelt célcsoport lesz a családosoké, számukra is legalább havi rendszerességgel szerveznek programokat.
A fürdő célja a hazai és külföldi vendégek számának növelése, fele-fele arányban szánják a szolgáltatásokat a helyieknek és a turistáknak. Utóbbiak többségét egyelőre a Budapest környéki agglomeráció teszi ki, míg külföldről a szlovák és cseh vendégek vannak többségben. A Visit Esztergom csapata a nagyszámú szlovák vendégre gondolva már eddig is három nyelven, magyarul, angolul és szlovákul kommunikált, az idegennyelvek közé a lengyelt tervezik felvenni, mellyel egyidőben intenzívebben szeretnék megszólítani a lengyel piacot.
Bár folyamatosan figyelik a versenytársak működését, Szekér Zoltán – elmondása szerint – a verseny helyett az együttműködésben hisz, hiszen közös cél, hogy minél többen látogassanak el több napra a Dunakanyarba és fedezzék fel sokszínű kínálatát.
(Forrás: Turizmus.com)