Számos kiemelkedő szállodaláncnak nehézségekbe ütközött márkaértékének olyan erőteljes növelése, mint a 2020 előtti években, és a 2024-es rangsor azt jelzi, hogy ezek az akadályok az ágazat fellendülése során is fennállnak.
Hiába nőtt az utóbbi időben globálisan az utazások és a szállodai foglalások száma, a világ vezető szállodamárkáinak márkaértéke alig bővült vagy éppen még csökkent is - derül ki a Brand Finance legfrisebb jelentéséből, amelyet a VIMOSZ hírlevele szemlézett.
A legfrissebb iparági adatok azt mutatják, hogy a rangsor első tíz márkája közül nyolcnál csökkent a márkaérték, és az amerikai márkák több mint 60%-a szembesült ezzel a tendenciával. Ez azt jelzi, hogy az iparágnak a kereslet növekedése ellenére kihívásokkal kell szembenéznie a márkák növekedési lehetőségeinek teljes körű kihasználása terén.
A Hilton a világ legértékesebb szállodamárkájaként már kilencedik éve őrzi pozícióját, 11,6 milliárd dolláros márkaértékkel. A Hyatt, amely 6,0 milliárd dolláros márkaértékkel a második helyen áll, szintén bekerült a 2024-es rangsorba.
Meg kell azonban jegyezni, hogy vannak olyan márkák, amelyek jelentős növekedést tapasztalnak. A Taj, egy indiai márka, a második leggyorsabban növekvő márkává vált világszerte, értékének figyelemre méltó, 45%-os növekedésével, amely elérte az 545 millió dollárt.
Ez a növekedés a márka lenyűgöző bevételnövekedésének és megerősödött erejének tulajdonítható. Valójában a Taj három helyet lépett előre a rangsorban, és ezzel a legerősebb szállodamárkává vált világszerte.
Az iparági adatok azt mutatják, hogy Spanyolország vezető szállodamárkái esetében a márkaértékek jelentősen nőttek, ami az idei rangsorban előrébb juttatta őket.
Az új szereplő, az Occidental a 42. helyen debütál 318 millió dolláros márkaértékkel, míg a Meliá a 43. helyen szerepel 312 millió dolláros értékkel, ami gyakorlatilag megduplázza Spanyolország képviseletét. A legértékesebb spanyolországi szállodamárka, az NH Hotels 18%-os növekedést ért el, és elérte a 770 millió dollárt.
A 21. helyen álló Barceló 12%-os növekedést tapasztalt 683 millió dollárra, és a BSI-pontszámának enyhe csökkenése ellenére is kiemelkedett az olyan kulcsfontosságú mérőszámok tekintetében, mint a megfontoltság, az ajánlás, a hírnév és a hűség. Ezek a márkák együttesen 59,1 milliárd dollár márkaértékkel rendelkeznek.
Az első három helyezett a booking.com, az Airbnb és a Trip.com Group , amelyek mindegyike jelentős márkaérték-növekedést könyvelhetett el.
A Royal Caribbean figyelemre méltó, 58%-os növekedéssel a negyedik helyre lépett előre, elérve a 4,1 milliárd dolláros márkaértéket. Ezzel az eredménnyel a második leggyorsabban növekvő és a második legerősebb márka a szektorban globálisan.
A Tokyo Disneyland a hatodik helyen debütál, 2,7 milliárd USD márkaértékkel büszkélkedhet, és a világ legerősebb L&T márkájává vált.
(forrás: turizmusonline.com)