Érkezik a focinyár Németországba, a meccseken túl is ezernyi élményt kínálnak

Sky Travel | 2024. 03. 13. | Hírek

A tavalyi évhez hasonlóan idén is a Kempinski Hotel Corvinusban rendezte meg éves sajtótájékoztatóját a Német Turisztikai Hivatal. Az eseményen kiemelt téma volt a kultúra, a fenntarthatóság és természetesen a labdarúgó-Európa-bajnokság is.

A rendezvényen Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetője elárulta, hogy a tavalyi évhez képest 21,7 százalékkal emelkedett a Magyarországról Németországba érkezők száma: több mint 733 ezer vendégéjszakát töltöttek el a magyarok az országban, ami a 2019-es év 87 százalékát jelenti. Bár a köztudatban sokszor úgy gondolják az üzleti utazások teszik ki a vendégéjszakák felét, azonban a magyarok körében körülbelül azonos az üdülési, illetve üzleti céllal érkezők aránya (32 és 31 százalék). A legnépszerűbb úti cél Németországon belül Bajorország, míg a legtöbbek által felkeresett város Berlin volt tavaly.

 

Több mint 90 perc – focinyár Németországban

Németország június 14-től a labdarúgó-Európa-bajnokság lázában ég majd: az 51 meccsre 2,7 millió látogatót várnak a stadionokba, illetve hétmillió vendéget a szurkolói zónákba. A Német Turisztikai Hivatal (DZT) arra számít, hogy az EB által akár négy százalékkal is megnőhet a németországi beutazó turizmus vendégéjszaka-volumene.

Stuttgartban június 19-én és 23-án is játszik a magyar csapat. Ez Czeiszing Miklós szerint nagy szerencse, elvégre a kettő meccs között csupán 3 nap van, ami még az a tartózkodási idő, amit nagyobb ráfordítás nélkül el lehet tölteni a városban. Felhívta a figyelmet a külön magyar szurkolói zónákra, ahol jegy nélkül is megélhetjük azt a hangulatot, ami Németországot lengi körbe az EB alatt.

A három nap során emellett lehetőség nyílik akár ellátogatni a Mercedes Benz Múzeumba, vagy éppen biciklitúrát tenni a Sváb Alb hegységben.

Természetesen a magyar meccsek másik helyszínén, Kölnben sem kell véget érjen az utazás a 90 perc letelte után. A DZT képviselője szerint az utazás remek alkalom lehet egy városnéző túrára, a Duisburgi Tájpark felfedezésére, vagy a Ruhr-múzeum meglátogatására Esssenben.

(A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság hatása a be- és kiutaztatásra volt a témája a Turizmus Café legújabb adásának, amely a cikk végén tekinthető meg.)

 

Fókuszban a kulturális turizmus és a fenntarthatóság

Németország már 11 éve az európaiak első számú kulturális úti célja, köszönhetően látnivalóinak, városképének és építészetének, illetve művészeti és kulturális kínálatának. Az európaiak összesen 173 millió kulturális utazásából 2023-ban 18,7 millió Németországba vezetett.

A turisztikai képviselet vezetője kiemelte, hogy a népszerű művészeti galériák, mint a James Simon Galéria, vagy a müncheni műcsarnok mellett egyre többen látogatnak olyan múzeumokat is, melyek valamilyen speciális érdeklődést kívánnak kielégíteni, mint a Német Labdarugó Múzeum, vagy a Porsche Múzeum Stuttgartban.

Hozzátette, hogy tavaly 52-re növekedett az ország UNESCO világörökségeinek a száma, ugyanis Erfurt zsidó öröksége is felkerült a listára. Jelenleg nyolc tematikus UNESCO útvonal is színesíti Németország kínálatát, ahol fenntartható kulturális élményeknek lehetnek részesei a látogatók. Utóbbi útvonalak összhangban állnak a DZT „Stay Longer” kampányával, amelynek célja, hogy növeljék a tartózkodások hosszát az országban. Czeiszing Miklós a kezdeményezést már sikeresnek könyvelte el ugyanis a 2019-es számokhoz képest majdnem egy egész éjszakával nőtt a tartózkodások átlagos ideje.

Idén már ötödik alkalommal indítja el a turisztikai hivatal a „Feel Good” fenntarthatósági kampányát, amelynek célja a környezet- és klímabarát utazás reklámozása, a vidéki élettér erősítése és a fenntarthatósági tanúsítvánnyal rendelkező ajánlatok jobb láthatósága.

2024-ben Németországban mindemellett fókuszba kerül Caspar David Friedrich születésének 250. évfordulója is, amelyre több városban is kiállításokkal készülnek, a berlini fal leomlásának 35. jubileuma, valamint Chemnitz, amely 2025-ben Európa kulturális fővárosa lesz. Ahogyan korábban már beszámoltunk róla, idén utolérheti a német városi turizmus a 2019-es rekordévet.

(Forrás: Turizmus.com)

Vissza a hírekhez