A Wizz Air szén-dioxid-kibocsátása 6,8 százalékkal kevesebb volt 2023-ban, mint az azt megelőző évben. Az utaskilométerenként számított átlagos 51,5 grammos karbonkibocsátás a légitársaság eddigi legalacsonyabb éves eredménye.
Tavaly februárban a Wizz Air elérte az eddigi legalacsonyabb, utaskilométerre vetített szén-dioxid-kibocsátását egy hónapra vonatkozóan, amely 48,9 gramm volt. Az eredmény 8,3 százalékos csökkenést jelent 2022 azonos hónapjához képest.
A Wizz Air célja, hogy 2030-ig további 25 százalékkal csökkentsék szén-dioxid-intenzitását. Folyamatosan bővítik repülőgép-állományukat, a régi modelljeit pedig modernebb technológiájú típusokra cseréli. 2023-ban 32 darab Airbus A321neo típusú repülőgéppel egészítette ki flottáját. A légitársaság jelenleg 195 Airbus repülőgépet üzemeltet: átlagéletkoruk 4,3 év, amely jóval alacsonyabb az európai légi közlekedési iparágban megtalálható gépek körülbelül 10 éves átlagéletkoránál.
A Wizz Air már kialakította fenntartható repülőgép-üzemanyagra („sustainable aviation fuel": SAF) vonatkozó stratégiáját, amely magába foglalja az olyan gyártókkal kötött jövőbeli átvételi megállapodásokat, mint a Neste és a Cepsa. 2023 májusában a Wizz Air kereskedelmi forgalomban tesztelte a SAF-ellátást a budapesti repülőtéren, és öt járatot üzemeltetett Budapestről 35%-os SAF-keverékkel.
A tavalyi év folyamán a légitársaság a budapesti repülőtéren a Menzies Aviationnel és a római Fiumicino repülőtéren az Aviation Services-szel közösen teljesen elektromos földi kiszolgálást indított el, amellyel támogatja a légi közlekedési ágazat szélesebb körű erőfeszítéseit az éghajlatváltozás kezelésére.
(Forrás: Turizmus.com)