Drónos szolgáltatás a Kínai Nagy Fal látogatóinak

Sky Travel | 2024. 08. 22. | Hírek

Peking drónos kézbesítési szolgáltatást indított a Kínai Nagy Fal mentén, amely lehetővé teszi a turisták számára, hogy perceken belül élelmiszer, ivóvíz vagy sürgősségi ellátáshoz juthassanak.

A Kínai Nagy Falat 1958-ban nyitottak meg a turisták előtt. Azóta több mint 200 millió látogatót fogadott Kínából és külföldről, de az eltelt években azóta is probléma, hogy a fal gyalogosan elérhető részén közel egy órás távolságon belül nincs kereskedelmi létesítmény, ahol élelmiszert vagy innivalót lehetne vásárolni.

Peking viszont most egy egészen egyedi megoldást talált a problémára.

Mostantól a fal mellett lévő kiszállítási pontokon a turistáknak egy QR-kódot kell beszkennelni telefonjaikkal - így adhatják le rendeléseiket egy élelmiszer-kiszállítási platformon kereszül, legyen szó rágcsálnivalóról vagy napkrémről, írja az Independent.

Az új rendszerben drónok fogják szállítani a turistáknak a sürgősségi szállítmányokat is (például ivóvizet), hogy azok perceken belül eljussanak a bajba jutottakhoz.

 

A kiszállítási ponton a QR kód beszkennelését követően a turisták mobiltelefonjukkal leadhatják rendeléseiket egy élelmiszer-kiszállítási platformon, a megrendeléseket pedig öt percen belül drónnal szállítják ki. A drónok pedig nem csak a szállításban segítenek, de a karbantartó személyzetnek is a szemetet elvinni.

(Forrás: turizmusonline.hu)

Vissza a hírekhez