Az új magyar szállodalánc Ausztria után az Adrián és Olaszországban is terjeszkedne

Sky Travel | 2023.10.24. | Hírek

Mást kínál majd a vendégeknek a Hilaris Hotels, mint a többi piaci szereplő – mondta Zentai Péter tulajdonos üzletember az Indexnek adott interjúban, amelyben az új szállodalánc koncepciójáról, céljairól és régiós terjeszkedési terveiről is beszélt.

Lapunk is beszámolt arról, hogy a Peter’s Consulting saját üzemeltetésben lévő prémium szállodáiból önálló márkanév alatt új szállodaláncot létesít  Zentai Péter. A Hilaris Hotels első tagjai a muraui Relax Resort Kreischberg, az Alpenblick Kreischberg és Waldschlössl hotelek, a felújítás alatt álló Seppenwirt hotel és rendezvényház, valamint a Mátrában található LifeStyle Hotel Mátra. A két muraui hotelt 2023 elején, a mátraházai szállodát pedig nyáron vásárolta meg a cég a BDPST Grouptól.

Az üzletember, és az induló szállodaláncnál a gasztrokoncepcióért felelős Krausz Gábor executive chef most közös interjút adott az Indexnek, melyből többek között kiderül: miben szeretnének mást nyújtani, mint az eddigi piaci szereplők; milyen forrásból valósul meg ez a jelentős befektetés; milyen szempontok alapján választották ki a brand első egységeit; miért lesz vonzó magyarként a Hilaris Hotelsnél dolgozni, illetve megszállni; és hogyan néz ki a gasztronómiai koncepciója a szállodaláncnak.

 

Más kínálnak majd, mint a többi piaci szereplő

A cikkből kiderül, hogy a Hilaris Hotels száz százalékban Zentai Péter tulajdonában van, ez a vállalkozás nem köthető a Magyarország leggazdagabb családjának is tartott orosz Rahimkulov famíliához, amelynek egyik tagjával, Ruszlán Rahimkulovval az üzletembernek több közös vállalkozása is van.

Az új szállodalánc pozicionálása kapcsán Zentai Péter hangsúlyozta: "mi nem mások helyére pályázunk, nem piaci részesedést akarunk elvenni a már jelen lévő szereplőktől, hanem új igényekre szeretnénk jó válaszokat adni egy másik aspektusból, ami akár egy adott desztináció turistaforgalmát is növelni tudja." Elmondás szerint egy hiánypótló élménycsomagot szeretnének kínálni, amelynek a legfontosabb jellemzője az emberközpontúság, hogy mindenkinek egyedi, személyre szabott szolgáltatást nyújthassanak.Olyan speciális szolgáltatásaik lesznek, amelyekkel "a vendég valószínűleg még soha nem találkozott, vagy biztos nem egy hotelben, és valószínűleg nem is Európában." Példaként az egészségügyi csomagjaikat említette. "Mi egy más dimenzióját szeretnénk nyújtani a relaxációnak, mint amit eddig megszokhattak az emberek" – fogalmazott. A részletekről azonban többet nem árult el, mivel jelenleg is zajlik a koncepció finomhangolása, illetve még tárgyalásban állnak különböző partnerekkel.

 

Öt év múlva 15-20 szálloda a cél

A lánc további terjeszkedését, szállodák vásárlását, illetve fejlesztését Zentai Péter azokban a régiók szándékozik folytatni, ahol a magyarok nagy számban megfordulnak. Rövidtávú tervük az, hogy Ausztriában, a muraui turisztikai régióban erősítsék jelenlétüket, a hazai piacon is megjelenjenek, és a horvátországi Split környékén is megvessék a lábukat. Az Isztriával szemben Dalmáciát a délebbi fekvése miatt preferálják, mert ott akár másfél hónappal hosszabb a szezon, ami megtérülési szempontból fontos tényező. Az üzletember optimista várakozásai szerint öt éven belül meg tudják ugrani a második etapot is, ami a Szlovéniában, illetve Észak-Olaszországban, a jesolói partszakaszon való terjeszkedés.

„Folyamatosan tárgyalunk ezekben az országokban a lehetséges akvizíciókról, figyeljük a lehetőségeket, sőt vételi ajánlatokat is teszünk. Öt éven belül szerintem reális a 15-20 szálloda" – mondta Zentai, hozzátéve, hogy sok függ azonban a gazdasági változóktól: lesz-e infláció, gazdasági válság, háború.

Arra is kitér az interjúban, hogy miből finanszírozza az intenzív növekedést: „azt fontosnak tartom tisztázni, hogy a Hilaris Hotels szállodaláncot illetően egyetlen forint állami támogatást nem vettem igénybe az akvizíciókhoz. Jelenleg közel 60 cégben vagyok 33-50, illetve 100 százalékban tulajdonos vagy társtulajdonos, ezeknek szabad szemmel is jól látható üzleti eredménye van. Mégpedig 10-15 évre visszamenőleg! A cégcsoport által termelt nyereséget invesztálom ebbe az új vállalkozásba, amely elsősorban magyar embereknek fog munkahelyeket teremteni, külföldön is versenyképes juttatással, a profitot pedig hazahozzuk, és itthon fejlesztünk belőle" – hangsúlyozta.

 

Magyar személyzet a külföldi hotelekben is

A pozíciókat 98 százalékban magyar munkavállalókkal szeretné betölteni, mert – mint kifejtette – a muraui régióban Magyarország az egyik legfontosabb küldőországnak számít, és „a magyar emberek igényeit legjobban a magyar személyzet ismeri". A tervek szerint fél évig az osztrák síterepen, fél évig pedig a horvát tengerparti házakban dolgoznának a munkavállalók, akik számára minőségi lakhatást biztosító dolgozói szállásokat  – maximum kétágyas szobákat saját fürdőszobával és konyhával, vadonatúj berendezéssel és technikai felszereltséggel –  építenek másik vállalkozásával, az IDOM-csoporttal. „Murauban ez már a 2024-es főszezon előtt el fog készülni, és több száz ember számára biztosít majd minőségi lakhatást.”

 

Helyi ízek az étlapon

Az új szállodalánc gasztronómiai koncepciójának kidolgozására Krausz Gábort kérték fel, aki executive chefként összefogja és megújítja a szállodalánc gasztronómiáját. Terveiről korábban már elárulta, hogy a brand szállodáiban ötvözik majd a helyi gasztronómiai hagyományokat, a lokális alapanyagokat és az egészségtudatos táplálkozási trendeket. Jelenleg az étlapok tervezése zajlik.

„Szakmai szempontból ez most egy nagyon izgalmas időszak, az osztrák hoteleink felújítás alatt állnak, jelentős fejlesztés zajlik, december 1-jén nyitunk majd, így van időnk a műhelymunkára, az ötletelésre, megismerkedni és megállapodni a helyi termelőkkel, illetve újragondolni a helyi hagyományokat mindegyik szálloda esetében" – mondta most az Indexen megjelent interjúban.

(Forrás: Turizmus.com)

Vissza a hírekhez