Ausztriában így mérik a turizmus társadalmi elfogadottságát

Sky Travel | 2024.02.29 | Hírek

A turizmus Ausztria számára lényeges gazdasági tényező, amely közvetlenül több mint hét százalékkal járul hozzá a gazdasági teljesítményhez. Annak ellenére, hogy az ágazat komoly gazdasági jelentőséggel bír, a turizmus gyakran terhet is jelent a lakosság számára.

"Egyensúlyt kell teremteni a vendégek és a helyben élők között" – ismertette a legújabb projektjük célját Susanne Kraus-Winkler, Ausztria turisztikai államtitkára.

Ausztriában 2020-tól rendszeresen mérik a lakosság turizmushoz való viszonyát, az ún. turizmus-elfogadottsági index már jó pár éve nagyon komoly indikátor az osztrák turizmus teljesítményének és társadalmi elfogadottságának megítélésé során. Az indikátort az illetékes szövetségi minisztérium megbízásából évente készítik, reprezentatív alapon 2500-as mintán a 17 és 75 korosztály körében, online megkérdezéssel.A frissen bejelentett intézkedéscsomag segítségével mostantól 10 ezres mintán, bővített formában tervezik az index rendszeres publikálását, amelyre félmillió eurós forrást különítettek el.A projekt keretében eddig öt turisztikai régióban anonimizált mobiladatokat használtak a vendégforgalom terelésének optimalizálása érdekében. Jelenleg az átfogó mobiladatok beszerzését is vizsgálják, hogy az eddigi pilótaprojekteket szövetségi szintre bővíthessék. Az intézkedéscsomag lényeges eleme, hogy a fenntarthatósági mutatók segítségével mérhetővé és láthatóvá teszik a turizmus pozitív hatásait is.

Ausztria kezdeményezi továbbá nemzeti és nemzetközi munkaértekezleteken a „kiegyensúlyozott turizmus" témájában történő tapasztalatcserét és a jó gyakorlatok terjesztését – jelentette be az államtitkár.

Másik fontos jó gyakorlat a T_MONA rendszer, amely nem a lakosokat, hanem a látogatókat éri el, s az utazási motivációkról, utazási szokásokról, elégedettségükről érdeklődik kb. 25 ezres nagymintán. Ez nem reprezentatív, de hatalmas mintán végzik, így rengeteg hasznos információhoz lehet ezen keresztül hozzájutni, amelyet a turisztikai marketingmunkába folyatnak vissza a szomszédos Ausztriában – írja Kovács Balázs turisztikai szakember a blogján.

(Forrás: Turizmus.com)

Vissza a hírekhez