Ausztriában jön az autentikus turisztikai intelligencia: debütál a „ChatSkiPT”.
Az Österreich Werbung (ÖW) hamarosan elstartoló kampányában igazi síoktatók váltják fel a mesterséges intelligenciát. Mivel a mesterséges intelligencia (AI) egyre több területet hódít meg életünkben, Ausztria turisztikai ügynöksége piacra dobja az első osztrák turizmus AI-t – azaz az „Authentic Intelligence” szolgáltatást – írja blogjában a GD Consulting.
A „ChatSkiPT” digitális fórumon igazi hús-vér síoktatók válaszolnak majd élőben a téli szabadidővel, síeléssel és az osztrák turizmussal, vendéglátással kapcsolatos kérdésekre.A szolgáltatás segítségével síoktatók sajátságos osztrák humorukkal és mélyreható szaktudásukkal az „igazi, autentikus ausztriai téli üdülés” élményét kínálják az érdeklődőknek már a tervezés időszakában is. A fórumnak helyet biztosító ChatSkiPT.com webhely már elérhető, a tényleges chatfázis 2024. január 17-től kezdődik.
A mesterséges intelligencia az élet egyre több területén talál utat, így az utazás megtervezéséhez is hasznos segítség. Az olyan eszközök, mint a ChatGPT értékes tippekkel és megalapozott információkkal szolgálhatnak. De (még?) nem sajátították el a tipikus osztrák életérzést vagy éppen az áthallásos humor és viccek műfaját. Fennáll ugyanakkor a hibás találatok és a rossz ajánlások kockázata is. Nem utolsósorban azért, mert az ausztriai vakáció az autentikus élményekről szól.
Az Österreich Werbung új marketingkampánya részeként a „mesterséges intelligencia” helyett a „hiteles intelligenciára” – az igazi osztrák síoktatók tudására és közvetlen kedélyességére – támaszkodik. Egy „igazi ausztriai üdülést” az autentikus élmények és a személyes kapcsolatok tesznek különlegessé. Ennek az élménynek integráns része a látogatók és a helyiek között létrejövő találkozások is, pl. a helyi lakosság és a házigazdák, síoktatók beszélgetései.
„A ChatSkiPT-vel arra szeretnénk emlékeztetni, hogy az utazás alapvetően az emberekről szól, és a mesterséges intelligencia nem helyettesítheti a barátságos osztrák kedélyességet és életérzést” – érvelt a kampány indítása mellett Astrid Steharnig-Staudinger, az Österreich Werbung ügyvezető igazgatója.
A www.chatskipt.com weboldalon a látogatók a ChatGPT-hez hasonlóan egy chat ablakban írják fel kérdéseiket. A mesterséges intelligencia helyett 16 síoktató válaszol nekik az osztrák sírégiókból. A szakértők mélyreható szakmai ismereteket nyújtanak a síelésről, elárulják, hogyan lehet élvezni az osztrák telet, és szívesen osztanak meg néhány tapasztalati bölcsességet.
A csevegés funkció 2024. január 17-től, szerdától 2024. január 20-ig, szombatig lehetséges, meghatározott időintervallumokban. A chat német és angol nyelven érhető el. A csevegési időpontokról a weboldalon találhatók információk.
(Forrás: Turizmus.com)