Az Air France-KLM a KLM és a Transavia számára száz Airbus A320neo és A321neo típusú repülőt vásárol, hatvanra pedig opciós jogot szerez.
A megrendelésben A320neo és A321neo típusok szerepelnek, az első példányok leszállítása 2023 második felében várható. A KLM és a Transavia ezekkel a gépekkel teljesíti majd a középtávú, főként európai járatokat. A kabinkonfigurációról később ad tájékoztatást a vállalat – derül ki a cég sajtóközleményéből..
A legmodernebb technológiával felszerelt A320neo családú repülőgépek kategóriájukban a legjobb teljesítményt nyújtják az Air France-KLM csoport légitársaságai számára. Üzemeltetési egységköltségük 10 százalékkal, fogyasztásuk és károsanyag-kibocsátásuk 15 százalékkal, zajkibocsátásuk 50 százalékkal alacsonyabb, mint az előző generációs repülőké.
Áruszállító gépekkel is bővül majd a flotta
A megállapodás mások része, hogy az Air France szándéknyilatkozatot írt alá 4 Airbus A350F áruszállító gép vételéről és további négy opciós jogáról. Mivel a légi áruszállítás iránt hatalmas a kereslet, ezért a csoport számára fontos, hogy növelje a cargo kapacitását. Az Air France a megrendeléssel az új fejlesztésű, szélestörzsű áruszállító gép első üzembe állítói között lesz.
A megállapodás lehetővé teszi, hogy igény szerint ezeket a gépeket utasszállító Airbus A350-esekre cseréljék, amely a francia vállalat szélestörzsű flottájának fontos részét képezi.
Csökken a károsanyag-kibocsájtás is
A flottamegújítás az első lépés a károsanyag-kibocsátás csökkentésében, amelynek azonnali hatása van. Emellett a fenntartható forrásból származó kerozin használata és a gazdaságosabb repülőgép-üzemeltetés járulhat még hozzá nagyobb mértékben a környezeti terhelés csökkentéséhez. A csoport célja, hogy 2030-ra abszolút értékben 15 százalékkal csökkentse az emissziót, 2050-re pedig karbonsemlegessé váljon.
Benjamin Smith, az Air France-KLM csoport vezérigazgatója a megrendelés bejelentésekor azt mondta, az új repülőgépek a környezetvédelmi célok elérésében is nagy segítséget nyújtanak. „Ez egy hatalmas lépés a KLM, a Transavia és az Air France számára, amelyek az elérhető legjobb repülőgépeket fogják üzemeltetni. Az A320neo család, illetve az A350F csendesebb, alacsonyabb fogyasztású és kibocsátású, és hatékonyabban üzemelő típus, ezért ez volt a legjobb választás, nagyon fontos szerepük lesz abban, hogy a csoport 2050-re karbonsemleges legyen.”
(forrás: turizmusonline.hu)