Németország tavaly jelentősen megerősítette pozícióját Európában, mint városi és kulturális úti cél. A különböző nemzetközi felmérésekre alapozva a Német Turisztikai Hivatal (DZT) 2024-ben a városi utazások szegmensében látja a németországi beutazás növekedési lehetőségét.
„Az IPK International felmérése szerint az európaiak 46,5 millió németországi utazása közül 11,1 millió városlátogatás, 3,8 millió pedig körutazás volt. Tavaly január és augusztus között a német városi turizmus a 2019-es eredmények 83 százalékát érte el, idén pedig utolérheti a rekordév adatait" – mondta el Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. Hozzátette, a kereslethez igazítva indítják el nemzetközi tematikus kampányaikat „Németország a művészet és a kultúra országa", valamint „UNESCO-világörökségek" szlogennel. Mindemellett fókuszba kerül Caspar David Friedrich születésének 250. évfordulója, a berlini fal leomlásának 35. jubileuma, a labdarúgó Európa-bajnokság, valamint Chemnitz, amely 2025-ben Európa kulturális fővárosa lesz.A németországi beutazó turizmus legnagyobb küldőpiacai átlagon felül járulnak hozzá a városi turizmus növekedéséhez. Így az Amerikai Egyesült Államok 3,4 millió vendégéjszakával a „Magic Cities” városokban (közéjük tartozik például Frankfurt, Hamburg, Köln, Drezda, Bréma), illetve Berlinben, a második helyen Nagy-Britannia (2,2 millió), a harmadik helyen Hollandia (2,1 millió) végzett.
A SINUS Intézet által 15 európai országban és Izraelben elvégzett felmérés szerint azok, akik már jártak Németországban, jelentős érdeklődést mutatnak a városi utazások iránt. A szegmens nagy részét az olyan fiatalabb utazók teszik ki, akik magasabb fokú végzettséggel rendelkeznek. A Németországba utazók 93 százaléka érdekesnek tartja a városi utazás és a természetjárás kombinációját– derül ki szintén az IPK International World Travel Monitor 2023-as értékeléséből. A megkérdezettek 34 százaléka egy ilyen utazás során inkább a várost helyezné fókuszba, 21 százalék a természetet, míg 37 százalék azonos arányban szeretné mindkettőt a programok között tudni. A DZT „Stay a little bit longer" kezdeményezésével reklámozza a nemzetközi utazók körében a városlátogatások során a tágabb környezet felfedezését is azzal a céllal, hogy hosszabb tartózkodásra bírják a turistákat.
A DZT Knowledge Graph-projektje új értékesítési lehetőségeket nyitott a németországi városi turizmus számára a nyílt adatokon keresztül. Már több nemzetközi online utazási platform használja a Knowledge Graph adatait a városok aktuális bemutatásának, illetve a kombinált utazási ajánlatok kiegészítésének érdekében. A nyilvános adatok emellett megteremtik a mesterséges intelligenciára épülő alkalmazások és szolgáltatások technológiai alapját is, ami segíthet kiegyenlíteni a látogatók számát és optimalizálni a közlekedési eszközök menetrendjét. Ezáltal ezek az adatok eredményesen járulnak hozzá a környezet- és klímabarát utazáshoz, miközben javítják a minőségi desztinációk látogatói élményét – írja közleményében a DZT.
(Forrás: Turizmus.com)