A nemzetközi turizmus 2024-ben visszatér a járvány előtti szintre - vélekedik az ENSZ Turisztikai Világszervezete. A növekedés várhatóan 2%-kal fogja meghaladni a 2019-es szintet.
Idei első világturisztikai barométerük szerint a nemzetközi turizmus a 2023-as évet a járvány előtti szint 88%-án zárta, a becslések szerint 1,3 milliárd nemzetközi érkezővel. Előrejelzésük szerint a fellendülést a felszabaduló kereslet, a légi összeköttetések növekedése, valamint az ázsiai piacok és úti célok erős visszatérése hajtja majd - írja a VIMOSZ hírlevele.
A Közel-Kelet relatíve a fellendülés élére állt: az egyetlen olyan régió volt, amely a 2019. évinél 22%-kal magasabb érkezési számokkal meghaladta a járvány előtti szintet.Európa, a világ leglátogatottabb régiója, a 2019-es szint 94%-át érte el, amit a régión belüli kereslet és az Egyesült Államokból érkező utazások támogattak. Afrika visszanyerte a járvány előtti látogatók 96%-át, Amerika pedig a 90%-át. Ázsia és a csendes-óceáni térség a járvány előtti szint 65%-át produkálta, miután számos piac és úti cél újra megnyílt. A teljesítmény azonban vegyes, Dél-Ázsia már a 2019-es szint 87%-át, Északkelet-Ázsia pedig 55% körüli értéket hozott - fogalmaznak.
A rendelkezésre álló adatok alapján számos úti cél, beleértve a nagyobb és kisebb helyszíneket is, kétszámjegyű növekedésről számolt be 2023-ban. A nemzetközi turizmus bevételei az előzetes becslések szerint 2023-ban elérhették az 1,4 billió dollárt, közel 93%-át adva vissza a 2019-es szintnek.
Az UNWTO szerint a turizmus gazdasági hozzájárulása a globális GDP 3%-át tette ki 2023-ban, és a fellendülés a járvány előtti szinteket is meghaladja. Az előrejelzések szerint a nemzetközi turizmus 2024 végére teljesen visszaáll a járvány előtti szintre, a növekedés pedig várhatóan 2%-kal fogja meghaladni a 2019-es szintet. Az ázsiai fellendülés, a geopolitikai kockázatok és a fenntarthatóság kiemelt szerepet játszanak a további fejlődésben - írják.
Hangsúlyozzák a turizmus ellenálló képességét és gyors fellendülését, miközben a szektor már most is pozitív hatást gyakorol a gazdaságokra és a munkahelyekre világszerte. Az előrejelzések a turizmus további erősödését mutatják, azonban a geopolitikai és gazdasági kihívások fennmaradnak, és a fogyasztói preferenciák változásaira való alkalmazkodás kiemelt szerepet kap.
Mint arról néhány napja beszámoltunk, a szervezet január 24-től az UN Tourism nevet viseli és új korszakba lép.
(Forrás: Turizmus.com)