Az Airbus február 22-én bejelentette, hogy 2035-re gyárthatja le első zéró kibocsátású kereskedelmi repülőgépét, a tesztrepülések 2026 végén kezdődhetnek el.
Egy A380-as gépet alakít át tesztrepülőgéppé az Airbus annak érdekében, hogy a hidrogén-hajtóművet tesztelje – írja az aero.de.
A repülőgépgyártó kedden közölte, hogy hosszú távú célja nemcsak csökkenteni, hanem teljesen megszüntetni gépei szén-dioxid-kibocsátását.
A gyártó 2035-re szeretne piacképes hidrogén-meghajtású repülőgéppel előrukkolni, addig azonban még széleskörű kutatásokra és technológia-értékelésekre van szükség.
A franciaországi székhelyű Airbus a CFM hajtóműgyártó konzorciummal, energiaipari vállalatokkal és több repülőtérrel – pl. Párizs, Lyon, Szingapúr és Szöul – dolgozik együtt.
Az A380-as prototípus hátsó főfedélzetén négy hidrogéntartályt szerelnek fel, amelyekbe összesen 400 kilogramm folyékony hidrogént lehet tölteni. A folyadékot mínusz 250 Celsius-fokon kell majd tárolni.
A négy tankot biztonsági okokból egy hermetikusan elzárt védőtartályban helyezik el. A hidrogént egy már létező hajtómű üzemanyagaként használják majd, amelyet a bal hátsó felső fedélzeten, a géptörzs oldalán szerelnek fel. A mérnökök itt tudják repülés közben optimálisan megfigyelni a hajtóművet, valamint a légköri viszonyokat a hajtómű előtt és mögött.
Az A380-as mögött megfigyelő repülőgépek végeznek majd méréseket repülés közben.
A tesztrepülések 2026 végén kezdődhetnek, és lehetővé teszik a döntést többek között arról, hogy mely technológiákat és anyagokat válasszon az Airbus az első zéró kibocsátású kereskedelmi repülőgépe gyártásához.
(Forrás: turizmus.com)