A Wizz Air vezérigazgatója, Váradi József online sajtótájékoztatón jelentette be a légitársaság legújabb fejlesztéseit. Elmondása szerint a Wizz Air közel 1000 útvonalat kínál több mint 200 célállomásra, 40 országban, flottája pedig hamarosan eléri a 250 gépet. A géppark 70%-a már újgenerációs Airbus típus, ami jelentős üzemanyag-megtakarítást hoz, bár az átállás működési kihívásokkal jár.
Közép-Kelet-Európa továbbra is a vállalat legerősebb régiója, Budapest pedig kiemelt szerepet tölt be: 2026 májusától 18 gépesre bővül a fővárosi bázis, ami 900 ezerrel növeli az éves kapacitást, így a magyar piacot több mint 9 millió székkel szolgálják ki.
Új budapesti járatok:
-
Tallinn – 2025. december 11-től, heti 3
-
Billund – 2026. március 29-től, heti 4
-
Szkopje – 2026 tavaszától, heti 2 (visszatérő útvonal)
-
Bergen – 2026 tavaszától, heti 3
-
Lamezia Terme – 2026. április 30-tól, heti 3
-
Rimini – 2026. június 8-tól, heti 3
Emellett több népszerű útvonalon növelik a járatsűrűséget: 2025 októberétől bővül a Varsóba, Marrákesbe és Lisszabonba közlekedő kínálat, 2026-ban pedig többek között Stuttgart, Tel-Aviv (heti 21-re), Bilbao, Alicante, Bari, Baku, Hurghada, Brassó, Madrid és Antalya kap nagyobb kapacitást. Sharm El Sheikh esetében bevezetik a heti két nyári járatot.
A működést jelenleg 35, hajtóműproblémák miatt földön álló gép nehezíti, de a szám csökken: 2027-re mind üzemképes lehet. Eközben a pontossági mutatók jelentősen javultak: a járatok 99,4%-a 15 percen belüli késéssel indul, és Európában a Wizz Airnél a legalacsonyabb a törlési arány (0,3%).
A cég racionalizálta útvonalhálózatát és módosította Airbus-rendelését is: az eredetileg tervezett 47 A321XLR-ből csak 11 érkezik, a többit A321neo-ra cserélték. A tulajdonban lévő gépek aránya a jövőben 40%-ra nőhet. Távoli célállomások, például Indiába tartó járatok egyelőre nem szerepelnek a tervek között.