Október végétől a jelenlegi hat helyett heti hét járatot közlekedtet Bécsből Addisz-Abebába az Ethiopian Airlines – jelentették be a légitársaság budapesti üzleti találkozóján hétfőn.
A Continental Hotel Budapestben tartott tájékoztatón a magyar turisztikai szakma képviselőit és a szaksajtót tájékoztatták az afrikai légitársaság újdonságairól, ajánlatairól. A prezentációt Tóth Attila, az Aviareps Magyarország ügyvezetője – mint az Ethiopian Airlines (EAL) magyarországi képviselője – tartotta, de jelen volt Saba G. Kassaye, a légitársaság régiós vezetője is.
Az ügyvezető röviden bemutatta az 1946-tól működő légitársaságot, amely nemcsak most, hanem a pandémia idején is jelentős profitra tett szert, mert „jól átgondolt üzleti stratégiával" páratlan sikereket és fejlődést ért el az afrikai kontinensen Afrika és az Indiai-óceán vezető légitársaságaként.
Az Ethiopian Airlines szinte minden esztendőben bezsebel egy nemzetközi szakmai elismerést, 2020 például a legjobb afrikai cargoszállító volt, és 2023-ban sorozatban hatodszorra is megkapta a Skytrax díját, mint Afrika legjobb légitársasága. A konkurenciára kitérve, Tóth Attila megjegyezte, hogy a második helyezett, amelynek nevét érthető okokból nem mondta ki, minden tekintetben – utasforgalom, bevétel stb. – körülbelül a felét teljesíti az EAL mutatóiknak.
Megtudtuk, a légitársaság 135 nemzetközi desztinációt kínál, ebből több mint hatvanat Afrikában és 22-t Etiópián belül. Flottájuk 146, fiatal gépből áll: Airbusok, Boeingek. Számukra a fővonal észak-déli irányú, de lefednek dél-amerikai nagyvárosokat is. Budapestről az Austrian Airlines (Bécsen keresztül) és a Lufthansa (Frankfurton keresztül) a két ráhordó légitársaság, de a bécsi reptér könnyen elérhető vonattal is.
A magyar utasok számára a legnagyobb újdonság, hogy október végétől ismét naponta repülnek Bécs és Addis Abeba között, ráadásul kényelmes a menetrend, jók a csatlakozások és kizárólag Dreamliner gépek közlekednek az útvonalon. Kedvezőek a poggyászfeltételek is: 2x23 kg economy osztályon és 3x23 kg business osztályokon.
A légitársaság egyelőre nem tervez budapesti leszállást, egyetlen közvetlen légi kapcsolatuk a magyar fővárossal egy Hong Kongból érkező cargojárat.
Ami Etiópiát illeti, Tóth Attila felhívta az utazásszervezők figyelmét, hogy a magyar turistákat érdemes az országon belül is repülővel utaztatni, hisz a távolságok jelentősek. A fő és legkedveltebb természeti, kulturális látnivalók, épített örökség, műemlékek Etiópia északi részén találhatóak – ezek közül számos az UNESCO által védett –, délre pedig olyanok utazzanak, akik kíváncsiak a hagyományos törzsi életmódra.A gasztronómiai kínálat, a vendéglátók kedvessége is hozzájárul a turisztikai vonzerőhöz. Javasolta az utazásszervezőknek, hogy ajánljanak a magyar turistáknak csomagtúrákat, népszerűsítsék a fesztiválokat, az ortodox karácsony és húsvét alkalmával szervezett programokat, vagy akár a maratonfutást, hisz az ország köztudottan világhatalom ebben a sportágban.
Kiemelte még, hogy türelemmel, céltudatos kereséssel nagyon kedvező árú jegyeket lehet foglalni az Ethiopian Airlines honlapján, érdemes az utazási irodáknak ezzel is vonzani a magyar turistákat. A légitársaságra eső választást elősegítheti, hogy a beutazáshoz már igényelhető az e-vízum, amely egy nap alatt megkapható, nyolc óránál hosszabb csatlakozási idő esetén pedig az utas ingyenes szállást, ellátást, transzfert kap – függetlenül attól, hogy a kényszerű várakozás nappalra vagy éjjelre esik – a légitársaság ötcsillagos Skylight Hoteljében, amely a 2019-ben átadott, és Afrika legnagyobb légikikötőjének számító Addis Abeba Bole Nemzetközi Reptér szomszédságában található. Megtudtuk, hogy a reptér 2025-re el akarja érni a 25 milliós utasforgalmat, s ennek közel felét az Ethiopian Airlines teljesítheti.
(Forrás: Turizmus.com)