A Tripadvisor, az Expedia, az Airbnb és a Booking.com tavaly decemberi forgalma alapján az idén is jó évre lehet számítani a globális turizmusban.
A fellendülés különösen erőteljes volt a Booking.com esetében, amely decemberben 28%-kal növelte forgalmát az előző évhez képest, bár 56,5 millió látogatóval továbbra is a legkisebb eredményt érte el társai között – derül ki a Similarweb digitális intelligenciaplatform elemzéséből.
"Az emberek szeretnének utazásokat foglalni az új évre is, és semmi sem utal arra, hogy ezeknek a kereséseknek a száma alábbhagyna"." - mondta Jim Corridore, a Similarweb vezető insight menedzsere.
A Tripadvisor maradt a legnépszerűbb oldal 89 millió látogatóval decemberben, ami 15%-kal magasabb az előző évinél. Az Expedia 67 millió látogatójával közel 17%-os növekedést ért el, ami megegyezik az Airbnb-vel, amely 6%-os éves növekedésével elmaradt a többiektől.
Az Airbnb vesztette el a legnagyobb relatív forgalmi részesedést is, két százalékpontot csúszott vissza a társaihoz képest, míg a Booking.com nyert a legtöbbet a csoportban, közel két százalékpontot. A relatív elmozdulások ellenére a Tripadvisor 32%-os részesedéssel továbbra is vezető helyen áll a teljes forgalmat tekintve, amelyet az Airbnb és az Expedia követ 24%-kal, a Booking.com pedig 20%-kal – olvasható a PhocusWire oldalán.
A tipikus őszi lassulást követően decemberben mind a négy online utazási iroda átlagosan 8 százalékos havi növekedést ért el, ami Corridore szerint azt sugallja, hogy a bosszúálló utazások nyara - amikor a fogyasztók a kétéves COVID-19 zárlatot követően felgyülemlett keresletüket szabadítják fel - talán nem ér véget a szezonnal együtt.
(forrás: Turizmus.com)