Megújult az esztergomi Szent István tér környezete

Sky Travel | 2023.05.31. | Hírek

Az Esztergomi Turisztikai Nonprofit Kft. sajtótájékoztatót tartott a Szent István tér turisztikai célú fejlesztése és Tourinform Pont létesítése az esztergomi Várhegyen című projekt megvalósulása kapcsán az esztergomi Szent Adalbert Rendezvényközpontban.

Hernádi Ádám, Esztergom Megyei Jogú Város polgármestere beszédében elmondta, hogy a több mint 300 millió forint értékű állami támogatással megvalósult beruházást az önkormányzat a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt-vel és az Esztergomi Turisztikai Nonprofit Kft-vel konzorciumban valósította meg - tájékoztatott az Esztergomi Turisztikai Nonprofit Kft.

„A beruházással a célunk az volt, hogy világörökségi várományos helyszínként az esztergomi Várhegyen, a Bazilika előtt elhelyezkedő Szent István téren olyan fejlesztés történjen, ami méltó ehhez a leendő ranghoz és a környezethez. Úgy gondolom, hogy a látvány önmagáért beszél. Ez pedig tovább erősíti Esztergom turisztikai és marketing értéket, mely által növekedhet a városba látogató vendégek száma" – jegyezte meg a polgármester, majd hozzátette, hogy a beruházás során rendezték a zöldfelületeket, a felhajtó rámpa két oldalán virágokat, örökzöldeket ültettek, öntözőrendszert építettek ki, korszerűsítették az elektromos hálózatot, valamint megújították a közvilágítást. A projekt részeként egy Tourinform Pontot hoztak létre a Várhegyen.

 

Suhajda-Molnár Anikó, a Magyar Turisztikai Ügynökség turizmus stratégiai megvalósításért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy az esztergomi Várhegy ezzel a fejlesztéssel még szorosabban bekapcsolódik a térség turizmusába.

„Turistaként barangoltam be Esztergomot és azt kell, hogy mondjam, példaértékű utat járt be a város az elmúlt években, hiszen infrastrukturális fejlesztések és beruházások történtek."

A vezérigazgató-helyettes felhívta a figyelmet a Tourinform Pont fontosságára is. Kiemelte, hogy az országosan elérhető, közel száz irodából álló hálózat nemrégiben egységes arculat mentén újult meg.Erre azért is volt szükség, mert a turisták sokszor itt szerzik meg az első és utolsó benyomásukat a térségről, hiszen a turisztikai információs irodák már az utazás megkezdése előtt inspiráló kiadványokkal, személyre szabott ajánlataikkal segítik az utazni vágyókat.

Suhajda-Molnár Anikó rávilágított arra is, hogy az év első négy hónapjában, az előző évhez képest 48 százalékkal több külföldi turista látogatott el Esztergomba, valamint a város szálláshelyei tavaly 114 ezer vendéget és 243 ezer vendégéjszakát regisztráltak, ezzel pedig Esztergom volt a második a térségben.

A 2023-as nyári hónapokra eddig 41 ezer vendégéjszakára érkezett be előfoglalás Esztergomban, melynek 80%-a belföldi foglalás.

Török Csaba, a Nagyboldogasszony és Szent Adalbert Főszékesegyház plébániai kormányzója kiemelte, hogy a megújult rámpának hármas fontossága és funkciója van. Az egyik, hogy a főtemplomnak olyan esztétikai kerete, fölvezetése, perspektívája lett, ami valóban méltó. A másik szempont a templom megközelítésének méltó biztosítása. Ez pedig az oldallépcsők fokozatos megújításával, lift kiépítésével, valamint a rámpánál található járdák kiépítésével valósulhatott meg. Az utolsó szempont pedig, hogy a Bazilikához koncentrálódó turisztikai forgalom hogyan jelenik meg közvetlen és a tágabb környezetben, vagyis hogyan részesülnek olyan folyosók, amik a főtemplomot összekötik a Szent István téren található intézményekkel és turisztikai célpontokkal, mint például a Szent Adalbert Központ, Prímás Pince, Vármúzeum és a szállodák.

Szekér Zoltán, az Esztergomi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta: a rámpa felújítása során 7.300 négyzetméter zöldfelület újult meg, ahol több mint 3 800 darab cserjét és 11 000 darab évelőt telepítettek. 740 négyzetméteren kockakő burkolatú járdafelületet építettek, 470 négyzetméteren szórt burkolat készült, 15 fával zöldült tovább a környezet, 18 darab padot és 3 hulladékgyűjtőt helyeztek ki, valamint 26 kandeláber újult meg.

Az új Tourinform Pont kapcsán megtudtuk, hogy több mint 12 négyzetméter alapterületű irodát létesítettek turisztikailag frekventált helyen, bútorokkal, informatikai eszközökkel, valamint az alapinfrastruktúra kiépítésével.

Kiemelte, hogy 7 nyelven (magyar, angol, német, szlovák, lengyel, francia, japán) 30.000 példányszámban Várhegy kiadványt készítettek a turisták könnyebb eligazítása érdekében, továbbá országos online marketing kampányt is megvalósítottak a pályázat keretében.

(forrás:turizmus.com)

Vissza a hírekhez