Debrecenből az olasz fővárosba indít járatot a légitársaság, Skóciában pedig Edinburgh helyett Glasgow lesz a Wizz Air új úti célja.
A rendezvényen elhangzott, hogy a Wizz Air jelenleg 68 útvonalat üzemeltet, repülőgépeinek átlagéletkora 4,2 év. Évente 30-40 új jármű csatlakozik a flottához, amelyek karbantartása olcsóbb, mint az idősebb gépeké. A légitársaság magyarországi piaci részesedése 34%.
A sajtóreggelin azt is elmondták, hogy a Wizz Air Európa legzöldebb légitársasága, és jelenleg 186 Airbus A320 és A321 típusú repülőgépből álló flottát üzemeltet. A Wizz Air járatain 51,1 millió utas szállított a 2023. március 31-ével végződött pénzügyi évben.
A légitársaságot a közelmúltban a világ 10 legbiztonságosabb diszkont légitársasága közé sorolta az AirlineRatings.com.
Kelet-Európában kialakult egy középréteg, amelyik nem csak szeret utazni, de meg is tudja fizetni ennek árát, így a stabil utazóközönséget jelentő kinti dolgozók, rokonlátogatók mellett ők azok, akik emelik a légitársaság mutatóit - tudtuk meg.
„Nem az a kérdés, hogy eladjuk-e a jegyeket, hanem az, hogy mennyiért" – mondta Radó András senior kommunikációs menedzser, hozzátéve, hogy járataik átlag 96%-os töltöttséggel szállnak fel.
A mai napig problémát okoz ugyanakkor az alkatrész-ellátási lánc akadozása, mert jelentősen megnőttek a beszállítási idők, így érthető, hogy a javítások is elhúzódnak.
Ugyanakkor azt is elmondta Radó, hogy a légitársaságok bővülésével, fejlődésével a légi irányítás nem tud lépést tartani, a különböző sztrájkok pedig csak súlyosbítják a helyzetet.
A Wizz Air ezen a nyáron 100 millió eurót költött fejlesztésekre, ennek hatására 60 százalékkal csökkent a járattörlések száma 2022-höz képest. A panaszok 90 százalékát pedig öt napon belül rendezik. A légitársaság jelenlegi, 8000 fős csapata idén 3000-rel gyarapszik.
Váradi József vezérigazgató a hét elején bukaresti sajtótájékoztatóján bevallotta, hogy a nyári hónapok alatt a Wizz Air 100 millió euró kártérítést fizetett az utasoknak a járattörlések miatt, és ebből 21 százalékot a romániai kárvallottaknak.
Mint megtudtuk, idén Magyarországon csak 20 járatot kellett törölni, ebből is mindössze nyolcat a légitársaság hibájából (műszaki problémák), a többit sztrájkok, a légi irányítók alacsony száma, vagy rendkívüli időjárás miatt.
A rendezvényen bejelentették, hogy két új járattal bővítik a magyarországi kínálatot: november 14-től Edinburgh helyett Glasgow-ba repülnek, decembertől pedig Róma (Fiumicino) is közvetlenül elérhető lesz a Debrecenből. A Budapest-Glasgow járat kedden és szombaton száll majd fel a Liszt Ferenc Repülőtérről, a Debrecen-Róma Fiumicino pedig szerdán és pénteken közlekedik.
A Wizz Air bővítette járatainaj gyakoriságát több útvonalon is októbertől. Abu Dhabi, Hurghada, Madeira és Tenerife mellett Alicante, Madrid és Milánó is könnyebben elérhetővé válik a magyar fővárosból: a légitársaság minden korábbinál több járatot kínál hetente ezekbe az úti célokba. A nagy érdeklődésre való tekintettel a Bázelbe és Keflavíkba tartó járatok száma is tovább bővül.
(Forrás: Turizmus.com)