Ma már nem ritka megoldás: minden egységében robot pincéreket alkalmaz egy étteremlánc a munkaerőhiány ellensúlyozása érdekében.
A koronavírus miatt nagyon sok vendéglátós mondott fel, egy cég intelligens robotokkal próbálja áthidalni a pincérhiányt.
A The Chinese Buffet üzletlánc igazgatói megküzdöttek a járvánnyal, ám most munkaerőhiány sújtja őket. Amikor az éttermeik újra kinyitottak, ott álltak alkalmazott nélkül. Gyorsan kellett cselekniük, ezért a robot alkalmazottak mellett döntöttek.
A tulajdonosok, Paolo Hu és Peter Wu négy „BellaBot” robotot vett fel. Mindegyik robotot Bellának hívják, és 4 éttermükben várja a vendégeket egy-egy Bella. Liverpool-ban, St Helensben, Boltonban és Wiganben is.
A robot képes arra is, hogy a konyha személyzet által elhelyezett tálcákat is a megfelelő asztalokhoz szállítsa, így tényleg képes ellátni egy pincér feladatait.
A tulajdonosok azt mondták a Bellákról, hogy előnyük, hogy nem betegednek meg, nem mondanak fel egyik napról a másikra, és ha lassabban is, de végre tudják hajtani egy pincér feladatait.
(Forrás: Turizmus Online)