Az európai deep-tech vállalat, a Nevomo sikeresen elvégzett tesztjei bebizonyították, hogy a vasúti járművek képesek lebegni a hagyományos kötött pályán. A fejlesztés forradalmasíthatja a vasúti közlekedést.
Az európai deep-tech vállalat, a Nevomo sikeresen elvégzett tesztjei bebizonyították, hogy a vasúti járművek képesek lebegni a hagyományos vasútvonalakon. Ez az eredmény forradalmasíthatja a vasúti közlekedést, ötvözve a hagyományos vasúti rendszereket az ultranagy sebességű megoldásokkal.
A Nevono által kifejlesztett MagRail tesztjei alapján a vonatok a meglévő vasúti infrastruktúrán is képesek súrlódás nélkül közlekedni. A lengyelországi Nowa Sarzyna városában található Nevomo tesztpálya több mint 720 méter hosszú szakaszán végzett kísérletek során a MagRail járművei 135 km/h sebességet értek el, bizonyítva, hogy lehetséges a meglévő vasúti infrastruktúra utólagos felszerelése lineáris motoros és mágneses lebegtető eszközökkel, így ötvözve a hagyományos vasúti rendszerek megbízhatóságát az olyan átalakító technológiákban rejlő lehetőségekkel, mint a mágnesvasút vagy a hyperloop.
A 6 méter hosszú, 2 tonna tömegű jármű alig több mint 70 km/h sebességnél kezdett el lebegni, és 11 másodperc alatt gyorsult fel 100 km/órára. Végső soron a MagRail nagysebességű személyszállító vonatok várhatóan akár 550 km/h sebességgel is közlekedhetnek a vasútvonalakon, jelentősen csökkentve az utazási időt.
Fix menetrendek helyett a MagRail vonatok változó kapacitással állnának majd az utasok rendelkezésére, folyamatosan alkalmazkodva az állomások aktuális igényeihez, hasonlóan a metrórendszerekhez.
A Nevomo technológiáját használva a kocsik képesek lennének önállóan mozogni, és egyszerűen "menet közben" beállítani a vonatonkénti kocsik számát. Ehhez elegendő lenne a kiválasztott vasútvonalak és szakaszok korszerűsítése, így nem lenne szükség teljesen új közlekedési infrastruktúra kiépítésére.
A Nevono 2024-re tervezi a MagRail első, teherszállításra szánt változatának kereskedelmi forgalomba hozatalát.
(Forrás: Turizmus.com)