Amszterdam a minap bejelentette, hogy új turisztikai kampányt indít, amelynek nem titkolt célja, hogy távol tartsa a várostól a “kellemetlenkedő,” főként brit turistákat, akik elsősorban az alkohol, a legális marihuána és a vöröslámpás negyed miatt érkeznek a városba.
A tavasszal induló "elrettentő kampány" leginkább a brit turisták ellen irányul, akiket a holland város legrosszabb viselkedésű látogatóinak tartanak, akiket főleg a vöröslámpás negyed vonz - írja az euronews. A kampány megalkotásával Amszterdam azt reméli, hogy a város híre pozitív irányba változik, és a turisták látogatásának első számú célpontja nem a drog, az alkohol és a prostitúció lesz majd.,
Sofyan Mbarki, a város alpolgármestere szerint most kell lépniük, hogy megmentsék a várost a nemkívánatos látogatóktól. “Komoly intézkedésekre van szükség a kellemetlenségek és a túlzsúfoltság megelőzése érdekében. Amszterdam világváros, a nyüzsgés és az élénk városi élet pedig ezzel együtt jár, de ahhoz, hogy városunk élhető maradjon, bizonyos korlátokat meg kell szabnunk.”
Amszterdam vöröslámpás negyede híres a legalizált bordélyházairól és a kirakatokban táncoló szexmunkásokról - a lakosok szerint azonban a környék vonzza a részeg turistákat, akik kellemetlen és nem biztonságos légkört teremtenek számukra. Emellett, mivel legális a marihuánafogyasztás a városban, a coffee shopok a lány- és legénybúcsús csoportokat is tömegesen vonzzák.
A "maradj távol" turisztikai kampány kezdetben a brit látogatókra fog összpontosítani. Ha sikeres lesz, a reklám más országokból érkező utazókat is megcéloz majd.
Közben Mbarki alpolgármester egyéb korlátozásokat is bevezetett, többek között megtiltotta a marihuána szívását a belvárosi utcákon. Az intézkedések értelmében korlátozzák ezen kívül a legénybúcsúkat és a kocsmatúrákat, valamint csökkentik a folyami hajókirándulások számát is. Emellett egy új "erotikus" negyedet is terveznek a város szélén. A városi tanács terve, hogy a többszintes épületbe mintegy 100 bordélyházi kirakatot helyeznek át a városközpontból.
A hatóságoknak hosszú távú tervük van ezek mellett a turisták számának csökkentésére - évi 10 millió vendégéjszaka alá - és az Airbnb-bérbeadások korlátozására is. Az intézkedések és az elrettentő kampány célja ugyanaz: hogy "megtisztítsák" a város hírnevét, és a turizmust inkább a történelmi épületekre és a romantikus csatornákra összpontosítsák.
(forrás:turizmus.com)