A szabadidős turizmus jövője: ezekkel a trendekkel már most érdemes tisztában lenni

Sky Travel | 2023.03.30. | Hírek

Néhány jól megfigyelhető trendet határoz meg a szabadidős utazások piacára nézve egy, a Radisson Hotels által megrendelt tanulmány.

A Radisson Hotels 2022 végén rendelt meg egy tanulmányt a turizmus várható trendjeiről, az eredményről a Travel Weekly is beszámolt.

A tanulmány szerint a középosztály globális növekedésének köszönhetően 2030-ra ötmilliárd potenciális turista lesz jelen a turisztikai piacon. Ennek jelentős hatása lesz a környezetre és a kultúrákra, ami világszerte megköveteli majd a turizmusipar újragondolását.

A szabadidős utazási ágazatban már most megfigyelhető három fontos trend. Ezek közül talán a legérdekesebb, hogy miközben egyre fontosabb számunkra a szabadban való tartózkodás, nő az országúti autózás népszerűsége is. A természetben töltött idő csökkenti a stresszt, a szorongást és a depressziót, javítja az alvásminőséget és erősíti az immunrendszert. Sokan pedig autós kirándulásokon elégítik ki az ilyen irányú szükségleteiket. Autózás közben a tájat is élvezhetjük, nemcsak az úti cél nyújt számunkra élményt, hanem maga az utazás is, és bármikor meg lehet állni, hogy megcsodáljuk az attrakciókat vagy találkozzunk a helyiekkel.

Egy másik trend a neonomadizmusnak nevezett irányzat, amelyet a pandémia hívott életre. Ez egy olyan életmód, amelynek keretében az emberek távmunkát végeznek úgy, hogy néha még otthonuk sincs, hanem utazgatnak egyik helyről a másikra. A neonomádok számára az utazás már nem egyenlő a nyaralással vagy a munkaszünettel, ők gyakran más típusú élményeket keresnek, mint a hagyományos turisták. Fontosabb nekik, hogy kapcsolatba kerüljenek a helyi kultúrával és környezettel, és hajlandóak több pénzt is költeni ezekre.

Az utazási élménynek ez a típusa – amelyet zenventures-nek hívnak – a relaxációt, a tudatos jelenlétet és a személyes fejlődést állítja a középpontba, és segít az utazónak kapcsolódni önmagához és a természethez. Jellemző tevékenységek lehetnek például a jóga, a meditáció, a túrázás és a természetjárás.

Egy harmadik trend az utazók növekvő felelősségérzete. A turisták egyre inkább tudatában vannak a turizmus környezeti és társadalmi hatásainak. Emellett nő a regeneratív turizmus jelentősége, amelynek célja a környezet és a helyi közösségek helyzetének javítása különböző fenntartható gyakorlatok alkalmazásával – ezek például a megújuló energia használata, a vízhasználat mérséklése és a hulladék csökkentése. A helyi vállalkozások támogatásával és helyi munkaerő alkalmazásával pedig gazdasági előnyöket próbál biztosítani a helyieknek a turizmus ezen ága.

Az utazók egyre felelősebb gondolkodásának másik folyománya, hogy a turisták nagy többsége fenntartható szálláshelyeken akar majd megszállni a jövőben, a szálláshely-üzemeltetők pedig erre reagálva mind több fenntartható vendégélményt próbálnak kínálni.

 

(Forrás: Turizmus.com)

Vissza a hírekhez