A klímaváltozás hatása és aktuális trendek a turizmusban

Sky Travel | 2022. 06. 01 | Hírek

Már online hallgatható a szakmai körökben népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast legfrissebb adása, amelyben jövő turizmusát meghatározó trendek mellett a klímaváltozás utazási szokásokra gyakorolt hatását is elemzik a szerkesztők.

A 19. epizódban Kovács Balázs és Nagy-Szász István műsorvezetők saját tapasztalataik alapján számolnak be a közelmúlt olyan jelentősebb ágazati eseményeiről, mint az Osztrák Utazási Szövetség (ÖRV) Linzben tartott közgyűlésén, vagy a magyar szállodaszövetség (MSZÉSZ) kecskeméti taggyűlésén elhangzott újdonságok és trendprognózisok.

A Hallgatók ugyancsak első kézből hallhatnak beszámolót az első budapesti digitális turizmus konferenciájának előadói által levont következtetésekről, az ágazat jövőjét meghatározó hajtóerőkről – írja blogján Kovács Balázs.

Az Osztrák Turizmusnapok (ÖTT), mint a régió legnagyobb turisztikai seregszemléjén bemutatott friss kutatások eredményeivel, az uralkodó trendeknek az újturizmus világára ható részleteivel szintén külön blokk foglalkozik az adásban.

 

A klímaváltozás és a turizmus összefüggéseinek és következményeinek tárgyalása, a cselekvési opciók felvázolása az egész adáson végighúzódó horizontális téma.

Az adásban többek között kimondásra kerül: a jövőben egy Dubaj-szelfi elkészítése a jövő utazójának lelkiismeretével már nem lesz összeegyeztethető és elegendő utazási ok.

Az utazók és az utaztatók számára mostantól egyaránt morális kérdés: hová és hogyan utazunk, utaztatunk? A szerkesztők egyes filozófiai példákat is bemutatnak, hogy miként változott és változik a turizmus, az ember és a természet kapcsolatának megítélése az elmúlt évszázadok és napjaink során.

A podcast friss adásának fő következtetése: „mi vagyunk az első generáció, amelyik már a bőrén érzi a klímaváltozás hatásait és az utolsó, amely még aktívan tehet a káros folyamatok megállításáért.” A friss epizódban megismerhetünk olyan új fogalmakat, mint a „new work korszaka”, „terrán utazás”, vagy a „turista nélküli turizmus” jelensége, illetve az új – a nagy multinacionális online vállalkozásokat megrendszabályozni szándékozó – Európai Uniós DMA jogszabály-csomag célja és jelentősége.

(Forrás: turizmus.com)

Vissza a hírekhez