A francia szupervonatok új generációja
Az SNCF bemutatta az új TGV INOUI vonatokat, amelyek 2026-tól kezdik meg a közlekedést.
Az Alstom által gyártott, ötödik generációs vonatok először a Párizs–Lyon–Marseille vonalon közlekednek majd. Az új flotta nagyobb kapacitással rendelkezik, akár 740 utast is szállíthat, és kerekesszékesek számára is kényelmesebb, hozzáférhetőbb. Az utasok jobb mobil- és wifi-kapcsolatot élvezhetnek, a vonatok pedig aerodinamikus kialakításukkal 20%-kal energiahatékonyabbak, így 50%-kal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki.
A vonatok belső terét a francia AREP és a japán Nendo ügynökségek tervezték, a "folyamatosság" elvére építve. A standard osztályon nagyobb lábtér és egyéni konnektorok, míg az első osztályon szélesebb ülések lesznek. Az egyik legújabb fejlesztés a modern bárkocsi, ahol önkiszolgáló étkezési lehetőségek és francia bisztróételek várják az utasokat. Az új flotta 25%-ban újrahasznosított anyagokból készül, és 97%-ban újrahasznosítható.