Párizs két innovatív közlekedési eszközzel száll harcba a közlekedési dugókkal.
Párizsban még tavasszal megkezdik annak a városi kötélpályának az építését, amely jelentősen tehermentesíti majd a tömegközlekedést.
A francia fővárosra igencsak jellemzőek a dugók és a közlekedési káosz, ezt enyhítenék az új kötélpályával – írja a reisereporter.de.
A Câble 1 (C1) a Párizstól délkeletre fekvő elővárosi településeket fogja összekötni a párizsi metróval.
A négy és fél kilométer hosszú utat a helyi közlekedési hatóság, az Île-de-France Mobilités szerint csúcsidőben is 17 perc alatt fogják megtenni a kötélpálya tízüléses kabinjaiban utazók. Ez kevesebb mint a fele annak az időnek, amelyre az autóbusznak szüksége van az út megtételéhez. A kötélpálya naponta 11 ezer utast tud majd szállítani.
Öt megálló lesz: a Temps Durables és az Emile Combes Limeil-Brévannes-ban, az Emile Zola nevét viselő megálló Valentonban, a Bois Matar Villeneuve-Saint-Georges-ban, és a végállomás, Pointe du Lac Créteilben. Az egy emelet magas megállók teljesen akadálymentesek lesznek.
A kötélpálya 2025-re készülhet el és előreláthatólag 132 millió euróba kerül majd.
Párizs nem az egyetlen európai nagyváros, amely kötélpályarendszert épít. Tavaly Amszterdamban is döntés született egy 1,5 kilométer hosszú pályáról, amely ugyancsak 2025-re épül ki, és az IJ folyón át az Amsterdam-West és Amsterdam-Noord városrészeket köti majd össze.
Londonban 2012-ben, Boris Johnson polgármestersége idején adták át a Temze felett átívelő kötélpályát. De több német város vezetése is gondolkodik azon, hogy kötélpályával bővítse ki a helyi közlekedést.
Légitaxi az olimpia alatt
A két év múlva Párizsban megrendezésre kerülő nyári olimpiai játékok idejére légitaxik is közlekednének a francia fővárosban, a járművek tesztelését most kezdték meg.
A taxik többek között a repülőtereket és a sportlétesítményeket köthetnék össze egymással – értesült az aero.de. A sportközpontok elérhetőségének megoldása ugyanis sok fejtörést okoz a szervezőknek, mivel a városban már nagyrendezvények nélkül is gyakoriak a dugók. A próbaüzemhez, valamint az utasok szállításához mindenesetre még engedélyekre van szükség.
(forrás: turizmus.com)