Nemzetközi versenyt nyert a miskolci Hermann Ottó Múzeum.

Ahogy korábban mi is beszámoltunk róla, a Herman Ottó Múzeum videója megnyerte a Museum Dance Off verseny európai döntőjét, és bekerült a világfináléba. Május 9-én pedig eldőlt, hogy az intézmény lett a világcím birtokosa.

A múzeum sikeresen mozgosította az országot. A cél körülbelül 80 ezer szavazat megszerzése volt, mivel a tavalyi nyertes ezzel a számmal diadalmaskodott. A döntőben négy másik intézménnyel mérkőzött meg a miskolci: egy amerikai, egy kanadai és egy ausztrál múzeummal. Végül több mint 100 ezer szavazatot szerzett a miskolci múzeum, és ezzel messze megelőzte versenytársait.

 

A múzeum dolgozói nagyon büszkék arra, hogy az első magyarországi, sőt közép-, kelet-európai múzeumként nevezhettek a versenyre. Örülnek annak, hogy olyan összefogást tudtak kialakítani az ügy érdekében, amellyel a rengeteg szavazatot és nézettséget tudhatnak magukénak videójukkal. A világelismerés nemcsak intézményüknek, hanem Miskolcnak, Magyarországnak és a magyar múzeumi közösségnek is nagy dicsősége.

Kreativitás, vállalkozó szellem és persze széleskörű támogatás Miskolcon, egész Magyarországon, sőt külföldön is… Csupán ennyi kellett ahhoz, hogy egy remek ötlet megvalósuljon és elvigye a Herman Ottó Múzeum, valamint a város nevét a világ szinte minden pontjára – adta hírül a múzeum az eredmény kihirdetésekor.

Az intézmény videója – 41 versenyző múzeumot legyőzve – ugyanis megnyerte az Egyesült Államokból három éve elindult Museum Dance Off verseny idei kiírását. Tette ezt úgy, hogy a múzeum elsőként pályázott Magyarországról, illetve Kelet- és Közép-Európából.

A verseny kifejezetten kemény volt, hiszen olyan ellenfeleket, intézményeket kellett legyőzni, amelyek milliós világvárosokban, kontinensnyi országokban működnek. A végső összecsapásban egy amerikai, kanadai és egy ausztrál intézménnyel szemben diadalmaskodtak.

A versenyhátrányt végül sikerült szívmelengető összefogással ledolgozni. A Herman Ottó Múzeum munkatársai folyamatosan kapták a visszajelzéseket a múzeumi kollégáktól az ország minden pontjáról, iskolai osztályoktól, baráti társaságoktól, céges alkalmazottaktól, hogy szavaztak, és mindenkit erre biztattak a környezetükben. Hihetetlen módon pörgött a téma a közösségi médiafelületeken is, így a hír valóban rengeteg emberhez jutott el, és ők mind segíteni akartak egy-egy kattintással.

A végeredmény pedig lenyűgöző lett. A miskolci videó az összes leadott szavazat – 181.617-  56 százalékát, egészen pontosan 100.815 voksot szerzett meg. Ezzel sikerült túlszárnyalni a tavalyi győztes, a melbourne-i Victoria Museum teljesítményét. Ők egy évvel ezelőtt 79 ezer szavazattal szerezték meg az első helyet.

(Napi Turizmus)