1. augusztus 26-án a mai fülnek talán kissé nagy robajjal felszállt egy Boeing 727-es repülőgép Frankfurtból. A Lufthansa 194-es járata egy müncheni leszállás után Budapest felé vette az irányt, ezzel elindult a német légitársaság magyarországi üzeme.

Kapcsolódó cikkek

A kezdetek 1958-ig nyúlnak vissza. A Lufthansa ebben az évben kötött a Malévval kölcsönös értékesítési szerződést.

Az LH194-es járatra még felfűzték a jugoszláv fővárost is. Alig egy évvel később már Düsseldorfból repült szintén egy 727-es Budapestre, München érintésével, belgrádi kitérővel.

Nem kellett sokáig várni, hogy Belgrád elmaradjon, Frankfurt, München és Düsseldorf pedig önálló úti célként jelenjen meg. Mindeközben, 1969 áprilisában megnyitotta a légitársaság első városi irodáját Budapesten, a Felszabadulás téren.

Jöttek-mentek a járatok, nőtt a forgalom. A ’80-as évek végén és a ’90-es években már Stuttgart, Berlin és Hamburg irányából is megindult a forgalom Budapestre. A Lufthansa nem csupán németes precizitású, folyamatosan bővülő és innovatív szolgáltatásaival, hanem látványos akcióival is megragadt a magyar köztudatban: a légitársaság hozta el elsőként Magyarországra, mégpedig 1985 júniusában a Jumbót, azaz a Boeing 747-est.

2011 októberében szintén először landolt Budapesten a földkerekség máig legnagyobb utasszállítója, az Airbus A380-as és mutatta be a Lufthansa színeiben a magyar közönségnek, mit tud. Hogy miért? Mert a légitársaság Magyarországról nemcsak a németországi városokba repülő utasokat célozza meg: óriásgépei segítségével a világ 74 országának 205 célállomására biztosít összeköttetést.

Az elmúlt pár évtized során nagyot fordult a légi közlekedés világa. A légipiac európai liberalizálása nyomán sorra jelentek meg a hagyományos szállítók számára félelmetes tempót diktáló fapadosok. A Lufthansa előremenekülve több lépcsőben létrehozta saját diszkont-leányvállalatát: a nem gyűjtő-elosztó jellegű, közvetlen járatok pár éve már Eurowings-színekben működnek.

A cég innovációjára jellemző, hogy a világon elsőként indított széles sávú internetszolgáltatást az interkontinentális járatokon, amely már a kontinentális gépeken is egyre nagyobb számban elérhető. Közben a légitársaság európai vállalatcsoporttá terebélyesedett.

A Lufthansa Group égisze alatt repül immár az Austrian Airlines, a Swiss International Air Lines és a Brussels Airlines is. Egymást erősítve a csoport tagjai tavaly maguk mögé utasították az összes „hagyományos” légitársaságot: 1,6 millió utast szállítottak Magyarországról.

És már nem csupán Budapestről: Sármellékre évek óta repülnek nyári charterek Németországból, 2016 áprilisában pedig komoly előkészítést követően Debrecent és régióját is bekötötték Münchenen keresztül a világ körforgásába.

Nem csak repül Magyarországra a Lufthansa. 1995-ben megalapította az elsősorban légiipari alkalmazások fejlesztésével és tesztelésével foglalkozó Lufthansa Systems Hungáriát.

Hét évre rá a Malév 15%-os részesedése mellett útjára indult a repülőgépek szervizelésével és karbantartásával foglalkozó Lufthansa Technik, amely ma már a legnagyobb szervizbázis Ferihegyen, ahol nem csupán a Lufthansa Csoport gépei érkeznek a legkülönfélébb felülvizsgálatokra, de más légitársaságok is itt szereltetik be flottájukba a fedélzeti Wifit többek között a cég egyedülálló felfújható hangárjában.

És hogy mivel készül az 50 éves évfordulóra a légitársaság? Ez legyen most még meglepetés.

(X)

(forrás: Turizmus Online)

(Napi Turizmus)