Újabb Aeroflot-járat a budapesti menetrendben

Forrás: turizmus.com

Az orosz légitársaság naponta már a negyedik (ezúttal délutáni) járatát indítja 2018. július elsejével.

Az Aeroflot és a Budapest Airport mintegy két tucat utazási irodás kollégát hívott meg és látott vendégül egy brunch-ra a Brody Studiosba.

A prezentációkat a reptér részéről Ritter Máté kezdte, kiemelve a reptér utasforgalmi számainak európai átlagot meghaladó növekedését az elmúlt 4 évben, amely idén biztosan átlépi a 14 millió főt. Ugyanakkor sorba vette a többi reptéri fejlesztést is, kezdve a Pier B augusztusi befejezésével, amely 10 keskeny és 3 nem keskeny törzsű gép kiszolgálására lesz alkalmas, és a nem schengeni forgalmat szolgálja majd, éppen ez utóbbi adja a hazai légikikötő növekedést.

Ezután szólt néhány szót a Cargo City és kiskereskedelmi rész fejlesztéséről, de nem maradt ki az egyre népszerűbb reptéri Ibis Hotel, a hatszintes parkoló vagy az év elején nyitott bud:VIP váró sem.

Ezután kiemelte, hogy az Aeroflot a 2017-ben még napi 2 járatát idén nyárra már megduplázta, és míg 2016-ban 214 ezer, addig idén immár 360 ezer szék érhető el az orosz légitársaság Budapestről induló járatain. Felmérésük szerint a TOP5 (Sheremetyovo – SVO – reptéren keresztüli) átszállással elérhető desztinációk: Kína, Korea, Thaiföld, India és Japán, és említette, hogy egy hónappal ezelőtt egy Aeroflot famtripet is vendégül láttak Indiából.

Őt Roman Kharchenko követte, az Aeroflot magyarországi képviselet-vezetője, aki megköszönte a szakembereknek hogy elfogadták a meghívásukat, és örömmel jelentette, be hogy megduplázták a napi járataik számát jövő hónap elejével.

A sort Csizmadia Katalin, a légitársaság repülőtéri menedzsere folytatta a légitársaság részleteket nem nélkülöző bemutatásával, kitérve arra hogy tavaly novembertől lett 3. járatuk és a 4. járat beiktatására a távol keleti csatlakozó járatok, az átszállás, valamint a növekvő számú üzleti utazók miatt került sor.

Megtudhattuk, hogy június elsején 236 gépből állt a társaság flottája, melyből az egyik legnépszerűbb az Airbus 330-300 modellje – ezzel találkozhatnak a Budapestről utazók is. Beszélt a 2017-ben Freddie awards díjnyertes Bonusz programjukról, miszerint náluk a legkönnyebb  a megszerzett pontok felhasználása, de szó esett a 17 különféle fedélzeti menüről is vagy a csak a reptereken megvásárolható “Space plus” szolgáltatásról, a nagyobb lábtér biztosítása érdekében.

A szakember kitért a sheremetyovói reptér fejlesztésére is, ugyanis idén június 3-ával adták át a B terminált – az induló foci világbajnokság előtt -, mely a jövőben az összes orosz belföldi járat kiindulópontja lesz. A magyar gépek egyébként az F és D terminálra érkeznek, illetve indulnak, melyek 15 perc távolságra vannak egymástól.