Forrás: turizmus.com

Szlovénia a következő négy év évben harmadával növelné turisztikai bevételét, 3 milliárd euróra (912 milliárd forint), ezért az úgynevezett boutique turizmusba ( magas színvonal, személyre szabott kiszolgálás) fektet be, vagyis több gazdagabb turistát kíván az országba vonzani.

Európa gazdagabb országait és az Egyesült Államokat célozza meg az a kampány, amelyet az STO, a szlovén turisztikai szövetség indított a napokban a Las Vegas-i idegenfogalmi vásáron. A szövetség pályázatot írt ki európai partnerek felkutatására is az osztrák, a benelux, a francia és a svájci piacokon.

“Szeretnénk növelni Szlovénia ismertségét és hírnevét mint előnyös turisztikai helyszínét” – írták a közleményben. Hozzátették: Szlovénia a mérete és az infrastruktúra hiányosságai miatt nem alkalmas a tömegturizmusra, így elsősorban olyan turistákat érdeklődését akarják felkelteni országuk iránt, akik gazdagok és hajlandóak fizetni az egyedülálló kínálatért.

Szlovénia idén 225 ezer eurót irányzott elő a projekt népszerűsítésére.
Egyes közvélemény-kutatások szerint a következő tíz évben a luxus és a boutique turizmus 6,2 százalékkal nő évente, míg az általános turizmus mindössze 4,8 százalékkal – írta a szlovén sajtó.

Turisztikai szakemberek úgy vélték: a jövőben gazdag turisták várhatók Brazíliából, Oroszországból, Indiából és Kínából is, de azok a látogatók, akik ötcsillagos szállodákban szállnak meg és egyedülálló attrakciókra vágynak továbbra is Európából és az Egyesült Államokból érkeznek majd a legtöbben.

kampány

 

(Turizmus Panoráma Bulletin)