Forrás: turizmus.com

Az amerikai légitársaság vezetője, Doug Parker a légitársaság megnevezése nélkül tisztességtelen játékról beszélt.

Korábban történt

Az Airportal.hu tudósítása szerint mindez  négy hónappal az után történt, hogy az Egyesült Államok megállapodott Katarral és az Egyesült Arab Emírségekkel. Májusban az American, a Delta, a United, a Qatar Airways, az Emirates és az Etihad egyezett meg abban, hogy gazdálkodásuk átláthatóbb lesz, és nem indítanak több olyan járatot az úgynevezett ötödik szabadságjog intézményének használatával, amelyek közbenső európai megállóval jutnak el az Egyesült Államokba.

Parker most csak annyit mondott, hogy a versenytársuk megkerüli az ötödik szabadságjog alatt indított járatok tiltásáról szóló megállapodást. Ebből viszont az iparági szereplők pontosan tudták, hogy a Qatar Airways-ről van szó. A 49 százalékban a katariak által tulajdonolt és az ő gépeiket használó Air Italy Airbus ugyanis A330-asokkal repül Milánóból Miamiba és New Yorkba, ráadásul további bővítéseket is terveznek.

Parker szerint azért nem fair, amit a Qatar Airways csinál az Air Italy-val, mert utóbbi légitársaság Olaszországban van bejegyezve, így meg tudja kerülni a kormányközi megállapodást. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy az American Airlines partneri viszonyban van a British Airways-zel és az Iberiával, amelyek anyavállalatában, az International Airlines Groupban (IAG) a Qatarnak 20 százalékos részesedése van.