Forrás: Traveldailynews.com

A spanyol Barcelo hotellánc 3 milliárd dolláros ajánlatot tett régi vetélytársa, az NH Hotel Group szállodáira. Ha az üzlet megvalósul, egy spanyol gigalánc jön létre, amihez 478 ingatlan tartozik majd 89 ezer szobával.

2013-ban a kínai NHA konglomerátum megvette az NH Hotels részvényeinek egy részét, de a nagyobb  mértékű felvásárlásnak a spanyol hotellánc eddig ellenállt. Ennek ellenére nem volt nyugalom, az elmúlt években egymás ellen harcoltak a cég részvényesei. Tavaly az NH vezérigazgatója néhány, az NHA-hoz közel álló igazgatósági taggal együtt kigolyózta a Carlson Hotels-t összeférhetetlenségre hivatkozva, hiszen utóbbinak résztulajdona van a Rezidor Hotel Groupban. A Barcelo ezzel szemben egy családi tulajdonú cég, ami közleményben jelezte érdeklődését a rivális NH Hotels iránt.

Az NH Hotels közel négyszáz hotelt működtet, amelyek közül a legtöbb Latin-Amerikában és Európában helyezkedik el. A lépésnek azért is lenne nagy jelentősége, mert Spanyolország turizmusa jelenleg szárnyal, és nem mutatnak jelek arra, hogy a növekedés lassulna. 2017 első hat hónapjában a külföldi látogatók száma elérte a rekordnak számító 36 milliót, ami 11 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ez a negyedik egymást követő év, amikor Spanyolországban nőtt a beutazók száma. Szakértők szerint ezt annak köszönheti, hogy a turisták Egyiptomban, Tunéziában és Törökországban nagyobbnak érzik a terrorveszélyt, ezért inkább Spanyolországot választják.

(turizmus.com)