A világgazdaság cikke szerint előbbi 88,8%-os, utóbbi 95%-os kihasználtsággal üzemelet az elmúlt 12 hónapban, a növekedés pedig folytatódhat. A tapasztalatok szerint a légi közlekedés piaca a gazdasági növekedési ütem kétszeresével bővül. A keresetek növekedésével a középrétegekből egyre többen repülnek, jellemzően fapados cégekkel, így rendre új utasokkal kalkulálhatnak ezek a légitársaságok.

Kapcsolódó cikkek

Wizz Air – Boér Levente, az OTP Alapkezelő befektetési igazgatója – szerint folyamatosan alkalmazkodik a változó piaci követelményekhez. A magyar hátterű társaság – amellett, hogy az egyik legbiztonságosabb fapados  lett – decemberben 2,66 millió utast szállított, ami 18,3 százalékos éves alapú bővülésnek felel meg. Utoljára augusztusban mutatott ennél magasabb éves alapú bővülést a statisztika.

A 2018-as naptári évben 33,81 millióan utaztak a Wizz Air repülőin, ami 19,6 százalékos plusz éves összevetésben.

A tizenkét hónapot összesítő gördülő utasszám márciusban még 24,7 százalékos pluszt mutatott, a növekedési dinamika azóta lassult, hiszen az utasok száma 4,18 millióval emelkedett. A gépek átlagos kihasználtsága 88,8 százalékos volt a Wizz Air járatain decemberben, ez éves alapon 1,3 százalékpontos növekedés.

Jó eredményeket közölt a Ryanair is, az ír fapados decemberben 10,3 millió utast szállított, ami 12 százalékos növekedés éves alapon.

A tavaly ősszel megvásárolt Lau­da­motion társaság gépein 0,3 millióan utaztak, így a Ryanair utasszáma valójában 9 százalékkal bővült. Az elmúlt tizenkét hónap 139,2 milliós utasszáma 8 százalékos bővülést jelent. A kihasználtság az egy évvel korábbihoz hasonlóan 95 százalékos maradt.

A szintén jelentős fapados szereplő EasyJet még nem tette közzé decemberi utasszámait.

A befektetők egyébként alapvetően arra számítanak, hogy ez a három fapados cég a diszkontárakkal egyre jobban növelheti piaci részesedését Európában. Ezt a hagyományos légitársaságok rovására tehetik meg.

A fapadosok nagyon agresszív piaci szereplők és nagyon gyorsan tudnak növekedni, ezáltal az egész piacot is agresszívabbá teszik– mondta Skúli Mogensen, a bajba jutott izlandi Wow Air alapítója a Bloombergnek. A Wow-ban egyébként a Wizz-tulajdonos Indigo Partners szerezhet hamarosan részesedést – írta az Airportal.hu.

(forrás: Világgazdaság Online)