Forrás: turizmus.com

Az egykori Formula 1-es pilóta a Lauda Air után a flyNiki légitársasággal kapcsolatos terveiről is kénytelen lemondani.

Váratlan hírt közölt az MTI: miután az Európai Bizottság (EB) versenyjogi fenntartások miatt nem járult hozzá, hogy a Lufthansa csoport átvegye a flyNikit, nem marad más az Air Berlin osztrák leányvállalata számára, mint “a fizetésképtelenség és a leállás”, mert más vevőjelöltek nincsenek – közölte szerdán a német kormányszóvivő.

Steffen Seibert közleménye szerint ez a váratlan fejlemény azzal is járhat, hogy az Air Berlin nem tudja teljes egészében visszafizetni a kormánytól kapott 150 millió eurós (50 milliárd forint) kölcsönt. Kiemelte ugyanakkor: mindent megtesznek az adófizetőket fenyegető kár csökkentéséért.

Az Air Berlin október 27-én állt le, 38 évvel az első járat indítása után. A vállalatot feldarabolják. Az eredeti tervek szerint legnagyobb része a Lufthansa csoporthoz kerül, a német társaság 81 repülőgépet vásárol meg a személyzettel és a repülőtér-használati jogokkal együtt, valamint két leányvállalatot, a flyNikit és az LGW-t, további 20 géppel együtt.
A Lufthansa az Eurowings nevű diszkont légitársaságához csatolja az Air Berlintől vásárolt üzletrészt, ez üzemelteti majd a Budapest-Berlin járatot is, egyelőre nem tudni, hogy mikortól.
Az Air Berlin egy másik része az EasyJethez kerül, a brit diszkont légitársaság a tervek szerint 25 repülőgépet vesz át a személyzettel és a repülőtér-használati jogokkal. Az egykori Air Berlin flotta karbantartásával foglalkozó airberlin techniket a Zeitfracht nevű berlini szállítmányozási cég és a Nayak nevű, repülőgép karbantartó vállalkozás vásárolja meg közösen.
Az EB versenypolitikai főigazgatóságának engedélyét valamennyi ügylethez be kell szerezni. A Lufthansa csoport és az EasyJet csak a brüsszeli engedéllyel építheti be hálózatába az új gépeket – zárul az MTI híre.

(turizmus.com)