Nem létező éttermet futtatott a TripAdvisor

Forrás: turizmus.com

Alapjaiban rengetheti meg a kommentelős social media világát, hogy a TripAdvisor blamájaként valaki a foglalási igények élére pörgetett egy fake éttermet.

Igaza lesz azoknak, akik eddig sem hittek a vendégkommentek mindenhatóságában? Kiderül, hogy valójában sok sikeres étterem és szálloda mögött csak manipuláció áll? Meg, egyáltalán, érdemes-e azokra a vendégekre hajtani, akik, számukra vadidegen emberek véleménye alapján hoznak döntéseket?

Akárhogyan is van, a Tripadvisor sokáig magyarázkodhat amiatt, hogy egy nem is létező londoni éttermet sikerült a csúcsra segítenie! A Vice magazin egyik szerzőjének, Oobah Butlernek volt tapasztalata a hasonló vélemény site-okkal, hiszen korábban egy pr cég fizette azért, hogy hamis véleményeket írjon – számol be az esetről a fortune.com.

Ez inspirálta arra, hogy „létrehozza” a The Shed at Dulwich nevű éttermet, szó szerint az otthona hátsó kertjében. Vett egy eldobható telefont, címet pedig nem adott meg arra hivatkozva, hogy az étterem csak akkor van nyitva, ha lefoglalják. Ezzel nemcsak a kellemetlen érdeklődőket rázta le, hanem az exkluzivitás légkörét is megteremtette, ami kulcsszerepet játszott akciója sikerében.

Borotvahab és fehérítő tabletták segítségével kreált meggyőző fotókat a gourmet ételekről. Megkérte barátait és ismerőseit, hogy írjanak jó véleményeket más-más számítógépekről, hogy kijátsszák a TripAdvisor csalásfigyelő rendszerét. Butler szavaival élve a dolgok ezután „gyorsan kicsúsztak a kezéből.” A nem létező étterem gyorsan haladt előre a londoni ranglistán: e-mailben és telefonon is áradtak a foglalások, és az érdeklődés csak fokozódott, amikor azt mondta a telefonálóknak, hogy a következő hat héten nincs hely. Az éttermi beszállítók kinyomozták a Shed címét, ingyenes mintákat küldtek, és elkezdtek érkezni az álláspályázatok is. Még pr-cégek is felajánlották a szolgáltatásaikat úgy, hogy Butler egyetlen adag ételt sem szolgált fel.

A lendület végül a TripaAdvisor listájának az élére röpítette az éttermet, amely így London legtöbbre értékelt vendéglátóhelye lett, és Butler szerint az is maradt két hétig.

Végül úgy döntött, hogy leleplezi a csalást: kipofozta az udvart, áthívott egy maréknyi vendéget, és a szemközti boltban vásárolt fagyasztott ételt készítette el nekik. Néhányan átláttak a szitán, de volt olyan is, akinek tetszett a „valóban egyedi” élmény, és azonnal újabb időpontot akart foglalni.

A TripAdvisor szerint arra nem lehet felkészülni, hogy valaki szándékosan népszerűsít egy nem létező helyet. Mondjuk, valóban megkérdőjelezhető a módszer, de elgondolkodtató az is, hogy ez az akció egyáltalán sikerülhetett. Mindenki ítélkezzen saját meggyőződése szerint…