Miami és Új-Delhi is a LOT újdonságai között

Szerző: Szerdahelyi Krisztina

Forrás: turizmus.com

A lengyel légitársaság a Travelport globális disztribúciós rendszerrel közös üzleti reggelin mutatta be szezonális újdonságait.

Korábban történt

Az idén 90 éves LOT növekedési stratégiáját jól mutatja az utóbbi két év néhány adata: 2016 és 2018 között mintegy 40 százalékkal (63-ról 104-re) nőtt a lengyel légitársasággal elérhető desztinációk száma. Ez bő 18 ezerrel több éves járatszámot, 3,3 millióval több utast és 28 plusz repülőgépet jelent – mondta el Szabó Judit értékesítési képviselő, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy bár a LOT-ot sokan még mindig a lengyel desztinációkhoz kötik, a légitársasággal valójában nemcsak egész Európa, de Észak-Amerika és a Távol-Kelet több nagyvárosa is elérhető.

A varsói gyűjtő-elosztó repülőtér évi 20 millió utast fogad, és itt akár 30 perces átszállási idővel számolhatnak az utasok. A LOT itt két business-lounge-t alakított ki, ahol az ételek és italok mellett wellness, illetve az egyik váróban zuhanyzási lehetőség is várja az utasokat. A légitársaság Budapestet tekinti a második legfontosabb csomópontjának, ezt erősíti az is, hogy néhány hónapon belül a Liszt Ferenc repülőtéren is megnyílik a saját business-várójuk – emelte ki Szabó Judit.

A 2019-es nyári menetrend kapcsán elhangzott, hogy Varsóból Szöulba heti öt, Pekingbe heti három, Szingapúrba heti négy járat indul. A japán fővárosba és Torontóba naponta repülnek, míg Los Angeles a korábbi négy helyett már heti hat alkalommal elérhető. A légi összeköttetések sorában újdonság a június 1-jétől induló Varsó–Miami járat heti négy alkalommal. Szintén újdonság lesz szeptember 17-től a heti öt Varsó–Új-Delhi, valamint időszakosan, 2019 novemberétől 2020 márciusáig a heti három Varsó–Colombo repülőjárat. Az USA két nagyvárosába már akár közvetlenül Budapestről is indulhatnak az utasok: New Yorkba a magyar fővárosból heti négy, Varsóból heti hét járat indul; Chicagóba pedig Budapestről hetente két, Varsóból heti nyolc alkalommal repül a LOT.

A Budapestről indulóknak jó hír, hogy a légitársaság idén februártól heti 12 alkalommal repül London Citybe: hétköznaponként két, hétvégenként napi egy járattal – ezt az útvonalat egyébként a flotta legfiatalabb gépei repülik. 2019 szeptemberétől további két célállomás lesz elérhető a Liszt Ferenc repülőtérről: a LOT Brüsszelbe és Bukarestbe is napi két-két járatot fog indítani.

Szintén a magyar utasok kényelmét szolgálja, hogy már a hosszú távú járatokon is dolgoznak magyar nyelvű légi kísérők, és tavaly óta a LOT saját magyar nyelvű call centert és agent helpdesket működtet – tette hozzá Szabó Judit.

A St. Andrea Sky Bárban rendezett szakmai reggelin a globális helyfoglalási rendszerek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó Travelport magyarországi vezetője, Bíró Balázs elmondta, hogy az idei év legmeghatározóbb trendje az új szemléletmódot tükröző NDC-alapú (New Distribution Capability) foglalási platformok térhódítása. A Travelport a legnagyobb utazási irodákkal és légitársaságokkal együttműködve optimalizálja kereskedelmi platformja NDC-tartalmát, ami személyre szabott szolgáltatásokat tesz lehetővé. A cég az NDC-integrációt néhány kiválasztott utazási irodával és légitársasággal közösen fejleszti. Az alfa-tesztelés lezárult, és jelenleg több mint 40 légitársasággal állnak tárgyalásban.

„Bár a hagyományos értékesítéstől az NDC értékesítésig valószínűleg hosszú lesz az átmenet, egyértelműen ez a jövő útja” – jelentette ki a szakember, hozzátéve, hogy felhasználói oldalról a rendszer fontos eleme, hogy a rengeteg elérhető tartalom nem kódok és számok formájában, hanem sokkal áttekinthetőbb struktúrában és grafikusan érhető el, így a csomagok pár kattintással összeállíthatók. Ugyanakkor az sem elhanyagolható, hogy amint változik az eladott termékekből befolyó bevétel, a légitársaság aszerint változtathatja a jutalékot is, ami komoly motiváló erőt jelent.

Travelport j