A Mexikói Nagykövetség épületében, ünnepélyes keretek között mutatta be David Najera, Mexikó rendkívüli és meghatalmazott nagykövete és Patricia Eversbusch, a Mexikó közép-kelet európai régióért felelős turisztikai menedzsere a latin-amerikai ország legújabb ’A World of Its Own’ névre keresztelt turisztikai kampányát.

David Najera nagykövet köszöntötte az egybegyűlteket és elmondta, minden gyönyörű természeti adottság mellett, az emberek vendégszeretete és kedvessége az, amiért mindenképpen megéri Mexikóba látogatni.

Patricia Eversbusch, turisztikai menedzser prezentációjában kifejtette, hogy évről-évre folyamatosan nő a Mexikóba látogatók száma. 2016-ban 35 millió nemzetközi turistát fogadtak. Magyarországról 2015-ben közel 700.000 turista érkezett, 2016-ban ehhez képest 14 %-os növekedést tapasztaltak. A közép-kelet európai régióból 2016-ban 17 %-kal többen utaztak az országba, mint 2015-ben. A számok tehát azt mutatják egyre többen kíváncsiak a maja kultúra bölcsőjére.

A turisztikai szakember hangsúlyozta, hogy az új kampánnyal szeretnék közelebb hozni Mexikót az itteni tour-operatorok és az utazóközönség számára is. Kiemelte, hogy Mexikó gyermekektől egészen a nyugdíjas közönségig, mindenki számára kiváló desztináció. A fehérhomokos tengerpart mellett, itt található a Réz-kanyon is, mely négyszer nagyobb az arizoniai rokonánál, de ugyanúgy golflehetőség, búvárkodás, történelem, kultúra és hagyományok is várják a turistákat.

Hangsúlyozta, hogy Mexikóban nagyon népszerű a MICE – és a gyógyturizmus is, így ezen a területen is szeretnék növelni a látogatók számát. Mexikó nem fukarkodik nemzeti ünnepségekben sem, az egyik talán legérdekesebb fesztivál a „Dia de los Muertos” azaz a „Halál napja”. A mexikóiak szerint ezen az ünnepen, az élők és a szeretteik, akik már nem lehetnek itt, újra találkoznak. A „Halálfesztivál” egyben az élet ünneplése is. A tavalyi évben több mint 300.000 ember ünnepelt az utcákon különböző jelmezekbe öltözve.

Patricia megjegyezte, hogy idén is nagy hangsúlyt fektetnek a légitársaságokkal való megállapodásokra. Jelenleg több társasággal – többek között Condor, Finnair, Ana – is kapcsolatban állnak. A Condor légitársaság speciális jegyet is kínál a Mexikóba utazóknak, akik egy jeggyel öt városba is ellátogathatnak. A kampány központi eleme lesz a közösségi média, a Facebookon és Instagramon való megjelenés.

A mexikói turisztikai hivatal idén két tanulmányutat is szervez, amelynek a részleteiről és a kampányról további információkat a visitmexico.com oldalon olvashat.

Balázs Zsuzsanna
a szerző cikkei

(forrás: Turizmus Online)

(Napi Turizmus)