1. október hatodikán délelőtt 10. óra után nem sokkal élesedett az invia.hu weboldalán az új, bruttó árazási rendszer. A vállalatcsoport az egész régióban egységesen mától kezdte el alkalmazni a bruttó árazást.

Az Invia néhány héttel ezelőtt jelentette be, hogy szeptember végétől komplett kínálatára vonatkozóan bevezeti az ajánlatok teljes áras megjelenítését. Az új rendszer beindítása ugyan néhány napot csúszott, de mától, azaz október 6-ától valóban minden program esetén a teljes fizetendő végárat látják az utasok.

A múltkori bejelentésre reagált a Magyar Utazási Irodák Szövetsége is. Közleményt adtak ki, amely szerint a MUISZ követendő példának tartja ezt a gyakorlatot és bízik benne, hogy a jogszabályalkotó figyelemmel lesz erre a fogyasztói igényre és egyértelműen kötelezővé teszi a bruttó részvételi díjak meghirdetését és ezt megfelelő ellenőrzési és szankciós rendszerrel fogja biztosítani.

Az Invia korábban kiadott sajtóközleményében így indokolták a lépés szükségességét:

Repülőtéri-, biztonsági- és kikötői illeték, csomagszállítási díj, panzió- és fix ülőhely felár, transzfer díj, üzemanyag pótdíj, foglalási díj, vízumdíj, vagy szervízdíj. A legtöbb magyar ember számára ismert költségtételek, hiszen ezek rendre felmerülnek, amikor a vakációjukat, vagy más utazásukat tervezik. A gondot az okozza velük kapcsolatban, hogy az irodák a szervezett utakra vonatkozó ajánlatoknál csak az alapárakat, azaz a szállás, utazás, étkezés költségét tüntetik fel, és ugyan minden esetben tájékoztatást adnak az adott útra vonatkozó kötelező költségekről, ez utóbbiakat nem foglalja magába a – például hirdetésekben is – feltüntetett foglalási ár.

A leendő utasoknak kell ezekkel még külön kalkulálni, ami viszont lassítja, nehézkessé teszi a különböző ajánlatok összehasonlítását, és így az is könnyen előfordulhat, hogy az ár szerinti rendezésnél a legolcsóbbnak tűnő út végül mégsem bizonyul annak. A legnagyobb hazai online utazásközvetítő utazási iroda, az Invia.hu ezen a gyakorlaton szeretne változtatni azzal, hogy a komplett kínálatára vonatkozóan bevezeti az ajánlatok teljes áras megjelenítését, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy az ajánlataik mindegyike tartalmazza az alapárakat és az azokhoz kapcsolódó kötelező költségeket, azaz az áraknál minden esetben a teljes, minden költséget tartalmazó, az utazók által összesen fizetendő végösszeg lesz feltüntetve.

„A felhasználói élmény szempontjából komoly változást jelent ez a fejlesztés. Mostantól ugyanis valóban nagyon könnyen, alig néhány kattintással összehasonlíthatóvá válnak az adott utas igényeinek megfelelő utak” – fejtette ki a legtöbb magyarországi utazási irodával együttműködő Invia.hu Kft. cégvezetője, Zakar Jozef.

Az Invia.hu ezt a belső fejlesztést saját erőforrásaira támaszkodva, a mögöttük álló nemzetközi hálózat segítségével hajtotta végre. Céljuk, hogy minél több embernek biztosítsanak az igényeinek megfelelő, kompromisszumoktól mentes utazást.

A magyar leányvállalat vezetője azt is várja ettől a lépéstől, hogy végre sikerül eloszlatni azokat a makacs tévképzeteket, amelyek szerint az utazásszervező irodák tevékenységének központjában valós munka helyett csak a nyereség hajszolása áll, és az utazóközönséget megtévesztve, kihasználva végzik a tevékenységüket. Szerkesztőségünk megkeresésére Nagy Viktória, az Invia marketing koordinátora elmondta, hogy mostanra tudták létrehozni azt a belső informatikai rendszert, mely lehetővé teszi a teljes utazási költség megjelenítését. Az átállás nem csak Magyarországon, hanem a teljes cégcsoportnál elérhető.

Hozzátette, hogy tudják, hogy ez kockázatos lépés, de bíznak a tudatos vásárlókban, ettől függetlenül előfordulhat, hogy rövid távon okoz majd forgalomcsökkenést, de úgy gondolják hosszú távon értékelni fogják az utasok az átláthatóságot.

 

(NapiTurizmus)