Lufthansa: rekordszámú utas, további bővítések

Forrás: turizmus.com

Nyolc százalékkal bővülve összesen 1,75 millió utas repült a Lufthansa Csoport légitársaságaival (Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Swiss, Eurowings) tavaly a budapesti, a debreceni és a sármelléki repülőtérre, a gépek átlagosan 75 százalékos kihasználtsággal közlekedtek.

Korábban történt

Antal Gábor, a csoport magyarországi country menedzsere szerint különösen fontos év volt a tavalyi, hiszen 2017-ben ünnepelhették a Lufthansa első budapesti járatindításának 50. jubileumát. Az utasszám növekedése meghaladja a régiós átlagot, és mind a céges, mind a szabadidős utazók részéről egyre nagyobb az igény a csoport termékei iránt. A legnagyobb, 5,5 százalékos növekedés a kontinensen belüli járatok iránt mutatkozott, míg arányában az afrikai útvonalakon volt a legnagyobb, 18 százalékos a bővülés. Az európai növekedéssel megegyező arányban, 5,5%-kal nőtt az Észak-Amerikába a Lufthansa Csoporttal repülők utasok száma, így a csoport 37,5%-ra növelte piaci részesedését ezen relációban.

Ugyanakkor nőtt a kereslet a prémium termékek iránt is: a First Class eladások 40%, míg a Business Class 22%-kal nőttek. Különösen az észak-amerikai útvonalakon szembetűnő a növekedés, ahol a First Class jegyeladása 45%-kal, a Business Class-é 25%-kal nőtt, összességében pedig az utasok egyhetede First, Business, vagy Premium Economy osztályon repül.

A csoport idén tovább bővíti magyarországi kapacitását: a Lufthansa a nyári menetrendben elindítja a hatodik napi járatot Budapest és Frankfurt között, amely a német nagyvárosból 17:00-órakor indul, majd 19.15-kor fordul vissza a magyar fővárosból, ideális csatlakozási lehetőséget biztosítva számos rövid- és hosszútávú járat utasai számára.

A másik magyarországi útvonalán heti háromról ötre emeli járatszámát a Lufthansa: München és Debrecen között hetente ötször, hétfőn, szerdán, csütörtökön, pénteken és vasárnap is repülni fog az útvonalon közlekedő Bombardier CRJ 900-as, így közel 70%-kal nő a kapacitás ezen az útvonalon.

„A 2018-as nyári menetrendben tovább bővítjük kapacitásunkat: 11 új járattal heti 178-ra növeljük magyarországi járatszámunkat, így Magyarországon a Lufthansa Csoport kínálja a második legtöbb járatot a világ felfedezéséhez és az üzleti utakhoz” – tette hozzá Antal Gábor. A Lufthansának így heti 78, a Eurowingsnek 39, a SWISS-nek és az Austrian-nek 21-21, a Brussels Airlines-nak pedig 19 járata közlekedik majd Magyarországra.

Régiós sikerek

A Lufthansa Csoport négy légitársasága a magyar piachoz hasonló növekedést ért el a kelet-, közép- és dél-európai régióban: a kapacitások 2,5, míg az utasszám 5,7 százalékkal volt magasabb 2017-ben mint az előző évben – mutatott rá Peter Pullem, a Lufthansa régiós vezetője.

A gépek töltöttsége így átlagosan 75,8%-ra nőtt, a legnagyobb mértékben a görög szigetek irányába nőtt az ülésszám. „A régióban 11,3 millió utas választotta a Lufthansa Csoport járatait. A 2018-as nyári menetrendben tovább bővítjük kapacitásunkat, és utasaink összesen heti 1537 járattal utazhatnak a régió 16 országának 59 repülőtere között” – mondta Peter Pullem.

A tavalyi fejlesztésekről szólva kiemelte a szélessávú internet bevezetését a kontinentális járatokon, és az idei év végére pedig a Lufthansa, az Austrian Airlines és a Eurowings valamennyi Airbus-án elérhető lesz a fedélzeti netszolgáltatás

A SWISS a világ legmodernebb keskeny-törzsű repülőgépe, a Bombardier CS100 mellett immár a nagyobb változatot, a CS300-ast is közlekedteti a magyar fővárosba, és összesen heti 9 alkalommal fordulnak meg Budapesten gépeik.

A Lufthansa Csoport utasainak legkedveltebb célállomásai Afrikában Johannesburg, Marrákes, Casablanca, Észak-Amerikában New York, Miami és Los Angeles, Dél-Amerikában Mexikó, Cancún és São Paulo, Ázsiában Tokió, Sanghaj, Hongkong, Európán belül pedig Genf, Barcelona és Hannover.

Mindezek mellett a Lufthansa nemrég elkezdte Josie, a concierge-robot tesztelését, immár elérhető az automatikus utasfelvétel, miközben a légitársaság márkaarculata is megújult.