Szerző: Németh Andrea

Forrás: Turizmus Panoráma

Reneszánszukat élik a körutazások. Ugyanakkor a kínálat alakulásából látható, egyre inkább elvárás az irodák felé a kuriózum, az egyediség, a különleges tartalom. Megkérdeztünk néhány tour operatort, mivel szolgálják ki ezeket az igényeket.

Általános trend, hogy az utazási irodák próbálnak minél szokatlanabb, izgalmasabb körutas kombinációkat összeállítani. Emellett olyan tartalomra törekednek, hogy a résztvevők a látnivalók kipipálásánál jóval többet kapjank.

 

Öt ország 16 nap alatt

Huszonegy éve kínálja körútjait az AB Agro Utazási iroda, amely minden évben igyekszik két-három újdonsággal előrukkolni. Bognárné Kovács Zsuzsa ügyvezető elmondta: idén egyedülálló a hazai piacon a 16 napos közép-ázsiai útjuk, amely öt országot (Türkemenisztán, Üzbegisztán, Tádzsikisztán, Kazah­sztán és Kirgizisztán) érint.

A selyemút mentén és Vámbéry Ármin nyomdokait követve utazik a csoport, számos izgalmas várost felkeresve. Afrikában új úti céljuk – háromféle variációban – Algéria, amelyet egyébként most több hazai tour operator is felfedezett magának. Amerikában érdekesség a Mexikót, Guatemalát és Hondurast érintő körút, ennek során többek között 12 UNESCO-helyszínt keresnek fel, illetve októberben indítanak egy világkörüli utat is, Észak-Amerika irányából kerülve meg a Földet. Továbbra is igen népszerű az irodánál Délkelet-Ázsia, illetve Kína, ahova 9 változatban kínálnak utazásokat.

Az AB Agro Utazási Irodánál a körutazásra befizetők 75 százaléka friss nyugdíjas, de tendencia, hogy az idősebbek mellett egyre több fiatal is választja ezt a műfajt.

 

Az Avatar nyomában

A Haris Travel Clubnál a szezon első számú különlegessége a Kínai varázslat fantázianevű körutazás, melynek csúcspontján a hollywoodi szuperprodukció, az Avatar díszleteit tekintheti meg a csoport. Az újdonságok között szerepel a Holland Antillákat felfedező Dél-Karibi Kalandozás hajóútjuk a karácsonyi ünnepek előtt.

Tájékozódjon hiteles forrásból!

A cikk a Turizmus Panoráma magazin 2017. áprilisi számában jelent meg.

Az előfizetés gombra kattintva Ön is megrendelheti a havilap következő számát.

A reformáció 500 éves évfordulója alkalmából Luther Márton életútjával ismerkedhet az utas, illetve alaposan átdolgozott, repülős baltikumi körutazás került a programba. Ami pedig a legfrissebb: elkészült az Utazás a középkorba körutazásuk, mely Franciaország kevésbé ismert, ám annál elbűvölőbb ékszerdobozát, a Dordogne völgyét mutatja be.

Töretlenül keresettek a Haris Travel Clubnál a hajóutak, illetve nagyon népszerű az Ausztrália–Tasmania–Új-Zéland 22 napos repülős út és az Albánia–Montenegró–Macedónia 9 napos autóbuszos körutazás. Viszont a terrorcselekmények utáni hosszú negatív médiaszereplés miatt Franciaország és a Benelux államok még mindig nem nyerték vissza három évvel ezelőtti vonzerejüket. Nepál tekintetében a földrengést követően ugyanez a helyzet.

Az utazási iroda érdekes megfigyelése, hogy a nagyszülők egyre többször viszik magukkal unokáikat, velük is megszerettetve a világjárás szervezett, biztonságos módját.

 

Ebéd egy kínai családnál

A Chemol Travel filozófiája, hogy elrugaszkodik a hagyományos csoportos programoktól. Megtartják a klasszikus társasutazási formát, de tartalmasabb programokat szerveznek – tájékoztatott Vidus Éva termékmenedzser. Így tárják az utasok elé a célország kultúráját, természeti gazdagságát, életét, ezáltal teljesebb élményt kínálva a résztvevők számára. Ilyen különlegesség például Kínában a pekingi metrós városnézés, a kalligráfia tanfolyam, ebéd egy helybeli családnál, vagy iskolalátogatás és kerékpártúra a Li-folyó vidékén.

 

Izraeltől Svájcon át Madagaszkárig

Az Izrael specialistájaként ismert MSE Tours legújabb, illetve újraindított desztinációi Madagaszkár, Libanon és Irán – mindhárom kuriózum a maga nemében. Izraelről azt tartják, egyszer az életben látni kell, nem véletlen, hogy mind a kulturális, mind a zarándok jellegű utazások folyamatosan keresettek.

De Svájc is különleges úti cél csodaszép hegyeivel, kis falvaival, sajtjaival és nem utolsósorban élő hagyományaival, amelyet az eredeti stílusú, karakteres helyiek ápolnak és tartanak fenn. Utasaik ebben is megmerítkezhetnek a körutazás során.

Felter Tamás értékesítési vezető kiemelte: ezeknek az utaknak az árfekvése nem összehasonlítható a nyaralóprogramokéval, ám megvan rájuk a fizetőképes kereslet. Tapasztalataik szerint ez elmúlt évek negatív eseményei miatt a könnyebben elérhető, pénztárcabarát utazások, valamint a kuriózumnak számító desztinációk kerültek előtérbe, ezekre van most a legnagyobb igény. A közepes árfekvésű utakra kisebb az érdeklődés, ami alól kivételt képeznek a klasszikus zarándokhelyek: Lourdes, Fatima, Santiago De Compostela.

Az MSE Toursnál úgy látják, a körutat választók rendszerint tudatos utazók. Elvárják tőlük a „tailor-made” programok szervezését, melyek eltérnek a piacon található általános kínálattól.

 

Az Elfújta a szél helyszínein

Az OTP Travel idén is folytatja az Izraelbe és az USA-ba indított utak szervezését, fókuszba kerültek a csoportos tengeri hajóutak, illetve az afrikai szafarik. A hajós ajánlatok között is igazi kuriózum az Alaszka – gleccserek földjén. Újdonság az irodánál a hajosut.hu weboldal, ahol az érdeklődők a csoportos utak mellett az MSC egyéni hajóútjai között is böngészhetnek.

Az Egyesült Államokban izgalmas program a Titokzatos dél fantázianevű út, melyet Margaret Mitchell Elfújta a szél című regényének jól ismert helyszínei ihlettek. A klasszikus vadnyugatot idézi a Denverből induló és Salt Lake Cityben végződő vadnyugati körutazás, illetve egy másik program a keleti parti nagyvárosokat mutatja be Boston–Quebec–Ottawa–Toronto–Chicago útvonalon, Kanadát is érintve.

A 2017-es év újdonságának az afrikai szafarikat szánják, amelyek szintén magyar idegenvezetéssel indulnak, akár kis csoportlétszámmal is. Botswana, Zimbabwe, Namíbia, Uganda, Tanzánia, Zanzibár vagy akár Dél-Afrika fedezhetők fel ezeken az ínyenceknek szóló utazásokon.

Az OTP Travel kiemelt célja, hogy minden meghirdetett körutazásuk elinduljon. A prémium­utazások változatlanul jelentős helyet foglalnak el árualapjukban – tájékoztatott Mikola György marketingvezető. Tapasztalataik szerint ezt a műfajt kevésbé ingatták meg a piaci változások.

(Turizmus Panoráma Bulletin)