Forrás: turizmus.com

Nem mindegy, mennyi idő alatt érünk ki a repülőtérre és mennyit kóstál a fuvardíj. Ez alapján osztályozta Európa légikikötőit az egyik svéd turisztikai portál.

A repülőtérre való kijutás költsége az adott ország általános árszínvonalától is függ, nemcsak a távolságtól. Budapest sajnos nem szerepel az összehasonlításban.

Ha arra összpontosítunk, hogy hol a legrövidebb a távolság a repülőtér és a városközpont között, Bréma az első helyezett, itt csak 4 kilométerről van szó, majd követi Nápoly és Bergamo.  Árak tekintetében, nehéz megverni Lengyelországot, van olyan városuk, ahonnan mindössze 240 forintba kerül az út. Malaga, Nizza és Palma de Mallorca reptere, ezek a svéd turisták által igen kedvelt egzotikus nyaraló helyek szintén 7-8 kilométerre találhatók mindössze.

Nagyvárosi viszonylatban jó helyen szerepel Düsseldorf és Koppenhága, a varsói Chopin és a berlini Tegel, de Hamburg és Frankfurt forgalmas hub-jai sincsenek távolabb, mint 12 kilométer.

Az öreg kontinens illetve szigetországa, Nagy-Britannia, azon belül is London-Heathrow az, ami nincs nagyon távol, viszont relatíve sokba kerül a beutazás a városközpontba, és ugyanez vonatkozik a párizsi Charles de Gaulle-ra is.  Van olyan város, mint Belfast, ahol minimum egy óra az utazási idő, a távolság sem csekély, 60 kilométer.

Valamit valamiért: a stockholmi Arlanda viszonylag messze van a városközponttól, de annak idején nagyon jól döntöttek, akik kiszemelték maguknak a reptér helyét, ugyanis a légiforgalom növekedésével a zajszint és a környezetszennyezés is nő, mégoly korszerűek is az új gépek. A lakosok szerint így is túl sok gép húz el a svéd főváros felett.

Időközben pedig a két település lassan egybeér: bár 40 kilométer a távolság, lassan beépül a reptérre vezető autópálya melletti terület.

(Turizmus Panoráma Bulletin)