Forrás: turizmus.com

Ötödik alkalommal hirdették meg „Az én légitársaságom” felmérést, amelynek végeredménye több mint 5200 értékelés alapján állt össze.

A repjegy.hu és a Travelo utazási magazin felhívására 5274 értékelés és 3672 szöveges élménybeszámoló érkezett a felmérés honlapjára, az utasok több mint 140 különböző légi fuvarozót értékeltek. A szavazók öt különböző szempont alapján osztályozták a légitársaságokat: személyzet munkája, fedélzeti szolgáltatások színvonala, menetrend, ár-érték arány és kommunikáció. A február 8-án megrendezett díjátadó gálán ennek megfelelően öt kategóriában hirdettek győztest, emellett a szavazatok összesítésével díjazták Magyarország kedvenc légitársaságát is.

Bár a legtöbb értékelést a nagy forgalmú fapados légitársaságok kapták, ennek ellenére egyetlen diszkont-légitársaságnak sem sikerült helyezést elérnie. Ugyanakkor felbukkantak olyan légitársaságok is a helyezettek között, akik eddig még nem kaptak díjat a korábbi hasonló felméréseken.

Katagóriagyőztesek és helyezettek:

Személyzet munkája: 1. EL AL, 2. Finnair, 3. SWISS

Fedélzeti ellátás: 1. Emirates, 2. EL AL, 3. Qatar Airways

Menetrend: 1. Delta Airlines, 2. Finnair, 3. Emirates

Ár-érték arány: 1. Emirates, 2. Qatar Airways, 3. Aegean Airlines

Kommunikáció: 1. Emirates, 2. EL AL, 3. Qatar Airways

Az összesített eredmények alapján 2014 és 2015 után ismét az Emirates lett a magyarok kedvenc légitársasága, tőle nem sokkal lemaradva az izraeli EL AL légitársaság lett a második, a harmadik pedig a Qatar Airways.

A szervezők a díjátadón kiemelték, hogy jelenleg Magyarországon ez az egyetlen olyan légitársasági megmérettetés, ahol az eredményeket teljes mértékben az utasok véleménye és értékelése adja.

(Turizmus Panoráma Bulletin)