Forrás: turizmus.com

A N-U-R Neckermann-utazás Szolgáltató Kft. új tulajdonosaként már bejegyzés alatt áll a Central Médiacsoporthoz közeli üzletember, Szügyi Gergely vállalkozása, a SalesInFlames Kft.

A SalesInFlames Kft.-t jelenleg Szügyi Gergely és Ménesi Dóra birtokolja. Szügyi Gergely az ország egyik legjelentősebb médiavállalkozásának, a Central Médiacsoportnak a gazdasági igazgatója.

A Central tulajdonosa Varga Zoltán nagybefektető, Szügyi Gergely pedig menedzseri pozíciót tölt be Varga Zoltán több vállalkozásában is, így például igazgatósági tag a nagybefektető többségi tulajdonában lévő Első Magyar Kockázati Tőkealap-kezelőjében.

Az e-cegjegyzek.hu adatai alapján már törlés alatt áll a Neckermann eddigi tulajdonosa, a Thomas Cook Austria AG, amelynek brit anyavállalata szeptember 23-án jelentette be fizetésképtelenségét, két napra rá pedig már az osztrák leány is csődbe ment.

A felszámoló ezt követően országonként eltérő megoldást keresett a Thomas Cook cégek jövőjére, de több helyen, így például Németországban és Skandináviában is vevők jelentkeztek a társaságokra.

A magyarországi Neckermann az egyik legnagyobb utazási irodaként 2018-ban több mint 21 milliárd forint értékben forgalmazta termékeit, szolgáltatásait, és ezen 651 millió forint adózott eredménye volt, könyv szerinti vagyona pedig mintegy 10 milliárd forint.

A vállalat november 13-án a szakma számára már meg is kezdte az új utazásokra vonatkozó értékesítési tevékenységét.

A tulajdonosváltás dátuma november 20. A vezető tisztségviselői poszton egyelőre változatlanul Békefi Veronika és Szvoboda János áll.

Megkeresésünkre a tisztségviselők nem kívántak reagálni.

A Central Médiacsoport tulajdonosa, Varga Zoltán a Forbes 2019-es listáján a 24. leggazdagabb magyar üzletember, vagyonát 44,9 milliárd forintra becsülték.

Az elmúlt években számos befektetése volt, egy időre a Wizz Airben is tulajdonos volt, és a régióban, például Szlovákiában és Csehországban is keres befektetési célpontokat.

Médiacsoportjának része például a Nők Lapja és a 24.hu internetes portál, az online havonta több mint 5 millió látogatóval, a magazinok esetében havi 2,5 millió olvasóval.