Napjaink egyik legégetőbb kérdése a fenntartható élelmezés. Földünk óriási terhelésnek van kitéve, és ebben az élelmiszeriparnak komoly felelőssége van. A téma aktualitása kapcsán fenntartható élelmiszeripari megoldásokra írt ki pályázatot a METRO.

Számos elképzelés létezik már tehát a fenntartható élelmiszeripar létrehozására, de a tényleges sikerhez még rengeteget kell tenni. Ezt az elvet képviseli a METRO is, melynek hazai leányvállalata november 22-én egyetemi hallgatóknak adott teret, hogy részt vehessenek egy szakmai megmérettetésen.

A Szent István Egyetem hallgatóinak kiírt pályázatuk célja az volt, hogy a résztvevők a nagykereskedelem saját márkás METRO Chef termékcsaládját gondolják újra az egészség- és környezettudatos táplálkozás jegyében.

A termékeket a HORECA vásárlók és rajtuk keresztül a Z generációs végfelhasználók igényeire kellett szabniuk, és a feladat részeként a termékinnováció mellett a termékek bevezetésére kommunikációs javaslatot is kellett készíteniük. Az előválogatót követően végül hat döntős csapat mérhette össze tudását az öttagú szakmai zsűri előtt.

A pályázók olyan kreatív megoldásokkal érkeztek, mint a zöldség alapú pizzatészta, vagy a növényi alapú, vegán étrendbe illeszthető tejberizs, de megtalálható volt a méltán népszerű zöldségrúd, vagy a zöldségekből készített, gluténmentes „húsgolyó”, ahogyan a növényi alapú kenőkrémek és újragondolt zöldségek is.

Számos kitűnő megoldás közül a zsűri a Spájz girls csapatnévre hallgató, „Veggievable” pályázattal induló fiatalokat helyezte a dobogó legfelső fokára.

A pályázatokat több szempontból értékelték, a METRO több felsővezetője mellett a Szent István Egyetem rektora és dékánhelyettese is részt vett a zsűrizésben.

A nyertes csapat megoldása a Veggievable mirelit zöldségrudacska volt, amelyet lencsés-paradicsomos és babos-kukoricás ízesítésben terveztek meg. A hallgatók több szempontot is figyelembe vettek a termék megalkotása során, így azt teljesen vegánra, gluténmentesre, laktózmentesre, valamint cukormentesre tervezték.

A csapat számára a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy olyan terméket alkossanak, amely széles körben kielégíti az egyre tudatosabb fogyasztói igényeket, és a lehető legkevésbé terheli környezetünket.

A zsűri az értékelés során kiemelte a prezentáció színvonalát és az új termékfejlesztés átfogó, minden részletre kiterjedő alaposságát – tájékoztatta szerkesztőségünket a METRO.

(turizmus.com)